Του Back Door Man.
Αναδημοσίευση από τον Παραλληλογράφο
Tα τελευταία χρόνια η κρίση (οικονομική
και αξιοπιστίας) των παραδοσιακών ΜΜΕ -έντυπων και ηλεκτρονικών- έχει
ευνοήσει την ανάπτυξη εμπορικών ενημερωτικών portals στο διαδίκτυο που
στόχο έχουν να εκμεταλλευθούν (εμπορικά και πολιτικά) την παρακμή
καναλιών και εφημερίδων, εκμεταλλευόμενα την ραγδαία διάδοση της χρήσης
Ίντερνετ, η οποία δεν περιορίζεται πλέον στις νεότερες ηλικίες όπως
παλιότερα. Έχοντας ξεπεράσει πλέον το εμβρυικό στάδιο των τρωκτικών, η
ενημέρωση στο διαδίκτυο πλέον βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εμπορικά
portals με οργανωτική δομή παραπλήσια των παραδοσιακών ΜΜΕ:
Ιδιοκτησία-Διεύθυνση-Δημοσιογράφοι-Εργαζόμενοι-Εμπορικό Τμήμα. Ως
αποτέλεσμα, η παθογένεια των παραδοσιακών ΜΜΕ μεταφέρεται σιγά σιγά και
στην οθόνη του υπολογιστή μας, με διαπλοκές, απόκτηση πολιτικής
επιρροής, εμπορικούς πολέμους, αλλά και η παλιά καλή στυγνή εκμετάλλευση
εργαζομένων στο βωμό του κέρδους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στη
υπόθεση Τσοχατζόπουλου αποκαλύφθηκε ότι η “επικοινωνιακή επίθεση” η
οποία προτάθηκε στον πρώην υπουργό με στόχο να βελτιώσει -με το
αζημίωτο- την εικόνα του, περιελάμβανε σε μεγάλο μέρος προβολή του
από ενημερωτικά sites.
Ένα από τα sites αυτά, είναι και το Νewsbomb.gr. Portal
του Ομίλου DPG Digital Media, ιδιοκτησίας του Δημήτρη Γιαννακόπουλου,
ιδιοκτήτη της Κ.Α.Ε Παναθηναϊκός, γιο του φαρμακοβιομήχανου Παύλου
Γιαννακόπουλου και διευθυντή τον Κώστα Χαρδαβέλλα. Το γεγονός ότι το
site έχει χρησιμοποιηθεί ουκ ολίγες φορές για επίθεση στην πολιτική της
κυβέρνησης στο χώρο του φαρμάκου, στον πόλεμο Παναθηναϊκού-Ολυμπιακού
(Αγγελόπουλοι) ή στον ενδοπαναθηναϊκό πόλεμο (Αλαφούζος), καταρρίπτει
τους μύθους που προβάλλονται κατά κόρον περί “εναλλακτικής και
αδέσμευτης ενημέρωσης”. Έστω και αν το μέσο που χρησιμοποιείται είναι
μοντέρνο, δεν παύει να αποτελεί μια επιχείρηση που χρησιμοποιείται για
“παραδοσιακούς” σκοπούς των αφεντικών τους: Kέρδος. Ενδεικτικό ένα mail που
διέρευσε μετά από την απόλυση 3 εργαζομένων από το portal. Σ΄ αυτό, ο
CEO της εταιρίας ανακοινώνει την καθυστέρηση καταβολής των μισθών και
καθιστά συνολικά υπεύθυνους τους εργαζόμενους του ομίλου για τα κακά
οικονομικά αποτελέσματα του. Σε χαρακτηριστικό απόσπασμα διαβάζουμε: Με
αφορμή αυτή την επικοινωνία, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η επίτευξη των
στόχων του ομίλου είναι ευθύνη όλων μας. Η ανεύρεση εσόδων, η συγκράτηση
των εξόδων και η βελτίωση της ποιότητας της δουλειάς μας θα εξασφαλίσει
και θα εγγυηθεί την μελλοντική πορεία του Ομίλου.
Το κυνήγι της διαφήμισης λοιπόν είναι
όρος επιβίωσης. Στα πλαίσια αυτά, το portal ανέπτυξε συνεργασία με την
Village Films για την διαφημιστική προβολή ταινιών της. Δεν ξέρω πόσο
διάστημα διαρκούσε η συνεργασία, μέχρι που στις σελίδες του newsbomb
εμφανίστηκε ένα ανυπόγραφο εμετικό ρατσιστικό άρθρο, απέναντι στους
ομοφυλόφιλους με τίτλο “Προστατέψτε τώρα τους νέους από την ομοφυλοφιλία
όπως ο Πούτιν!” (link δεν βάζουμε). Στο άρθρο αυτό αφού εξυμνείται η
πολιτική Πούτιν απέναντι στους ομοφυλόφιλους, προτρέπει τους Έλληνες
ηγέτες “να αποφασίσουν εάν θέλουν να προασπίσουν το εθνικό συμφέρον, το συμφέρον του συνόλου ή των όποιων συντεχνιών”, να ακολουθήσουν δηλαδή την πολιτική Πούτιν ενάντια στην “συντεχνία” των ομοφυλόφιλων. Η ομοφοβία στην Ρωσία έχει πάρει απίστευτες διαστάσεις. Ο ομοφυλόφιλοι υποβάλονται σε φρικτά βασανιστήρια, πέφτουν θύματα δολοφονικών επιθέσεων και οι διαμαρτυρίες τους αντιμετωπίζονται με βάρβαρη καταστολή.
Η πολιτική Πούτιν απέναντι στο ζήτημα η οποία ποινικοποιεί την
«προπαγάνδα υπέρ της ομοφυλοφιλίας» νομιμοποιεί τις πρακτικές αυτές,
κάνοντας τις ουσιαστικά επίσημη πολιτική. H χαρδαβέλλεια προτροπή να
ακολουθήσουν οι “έλληνες ηγέτες” την πολιτική Πούτιν στο ζήτημα,
ουσιαστικά ζητάει η πρακτική της Χρυσής Αυγής να γίνει επίσημη πολιτική
του κράτους. Δεν είναι πρώτη φορά που ο Χαρδαβέλλας εκφράζει ρατσιστικές
αντιλήψεις. Από την εκπομπή του άλλωστε στο Alter Αθέατος Κόσμος
ανάμεσα στα διαλλείματα ουφολογίας, ουκ ολίγες φορές είχαν φιλοξενηθεί
οι απόψεις του φυρερίσκου Μιχαλολιάκου, ήδη από το 2009.
Aμέσως ξεκίνησαν αντιδράσεις στα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης. Όλα αυτά φαίνεται σταθμίστηκαν κατ’ αρχήν από την
Village Films και με ανακοίνωση
της αποφάσισε να αποσύρει την διαφημιστική της καμπάνια από την
ιστοσελίδα. Το Νewsbomb αφού κλάφτηκε με τη συνηθισμένη τακτική “εμείς
δεν είμαστε ρατσιστές, μας παραξηγήσατε” και τα κλισέ “ρατσισμό βιώνουν
οι έλληνες όχι οι μειοψηφίες” καλεί την Village Films να πάρει πίσω την
απόφαση της με επιχείρημα μεταξύ άλλων και το ότι το άρθρο “εκτός από τα 100 αρνητικά σχόλια τα οποία σας ευαισθητοποίησαν, είχε και άνω των 2000 LIKE.”, προσφέροντας
και ως δώρο τον υπόλοιπο διαφημιστικό χρόνο. Και ως αποκορύφωμα στο
τέλος ζητάει από την Village Films δήλωση φρονημάτων με το ανεκδιήγητο:
-Είστε υπέρ της προκλητικής έκθεσης των συναισθηματικών εκδηλώσεων των ομοφυλοφίλων σε δημόσιους χώρους;
Δεν ξέρω τι μέτρησε στην απόφαση της
Village Films και πήρε πίσω την απόφαση ενώ επιπλέον όπως κυκλοφορεί και
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απέλυσε και τον υπεύθυνο που πήρε την
αρχική απόφαση απόσυρσης της διαφήμισης. Ίσως η δωρεάν διαφήμιση, ίσως
τα 2000 likes έναντι των 100 αρνητικών σχολίων. Όπως και να χει όμως το
θέμα έχει ξεσηκώσει νέα θύελλα αντιδράσεων και το hashtag στο twitter #no_village_gr
έχει γίνει δημοφιλές, αποδεικνύοντας ότι είμαστε πολύ περισσότεροι απ’
ότι υπολόγιζαν εκτός από τις “αδερφές” που δεν ξαναπατάμε στα Village.