28 Μαρ 2008

Τίποτα πιο μισητό από την αλήθεια.

28 Μαρ 2008 , 9:39 π.μ.
Red and Blue Horses (Rotes und Blaues Pferd), 1912, tempera on paper, Lenbachhaus, Munich

Πότε πια αυτή η χώρα θα αγαπήσει την αλήθεια;

Η ιστορία μας, η ελληνική ιστορία μοιάζει με ένα παλιό κοστουμάκι, από εκείνα που μεταποιούσαν σε ετήσια βάση για να είναι πάντα μέσα στη μόδα και πάντα να να έχουν το κατάλληλο μέγεθος ανάλογα με τις αυξομοιώσεις του βάρους του ιδιοκτήτη τους. Συνήθως αυτά τα μεταποιημένα, από τις πολλές παρεμβάσεις του ράφτη, μοιάζανε με patchwork καλύματα, ταιριαστά περισσότερο για κουρελούδες παρά για ενδύματα.

Δυστυχώς αυτό ήταν ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την ιστορία μας εδώ, στην Ελλάδα. Πάντα πρέπει να προσαρμόζεται στις κυβερνητικές ανάγκες, ενότε στις "λαϊκές" επιταγές ή και στις εκκλησιαστικές (αλίμονο). Είναι λυτρωτικό βάλσαμο για την ψυχή του νεοέλληνα να δικαιολογεί την αδράνεια του και την οκνηρία του, διατυμπανίζοντας τα γνωστά περί "αξίων προγόνων". Ο απαραίτητος για κάθε περίσταση "κακός" εφευρίσκεται ή προσδιορίζεται πάντα με τρόπο που να δικαιολογεί τη σεναριακή του υπόσταση. Εκείνη του "μισέλληνα" του "εχθρού της πατρίδας".

Όταν όλες οι μεταποιήσεις αφορούν το παρελθόν, είναι πιο αποτελεσματικές και ως εκ τούτου, πιο πειστικές. Δημιουργούνται έτσι συνθήκες κατάλληλες για την ανάδειξη των προσώπων - επινοητών τους και των φορέων των ιδεών τους στο πρώτο πλάνο της σημερινής κοινωνίας. Τα παραδείγματα, πλείστα όσα και νομίζω πως θα ήταν άσκοπη σπατάλη χώρου το να τα αναφέρουμε ένα ένα.

Είναι γεγονός πως κανείς μας, από τους σημερινούς νεοέλληνες δε διδάχτηκε την Ιστορία του ως τέτοια. Ως προΙόν επιστημονικής μεθόδου, ως αποτέλεσμα σύγκρισης καταγεγραμμένων δεδομένων καΙ προφορικής παράδοσης. Δεν τη διδαχτήκαμε ως τέτοια γιατί απλά δε θέλαμε ή μας πείσανε να μη το θέλουμε. Η βολική αποτύπωση της Ιστορίας, η διάδοση μίας δημόσιας ιστορίας πάντα βόλευε και πάντα ικανοποιούσε την "εθνική" ραστώνη μας, την οκνηρία μας σε ένα τόσο σημαντικό τελικά ζήτημα, όπως η αυτογνωσία μας. Η αυτογνωσία η οποία θα μπορούσε να γίνει το εφαλτήριο για να μπούμε κι εμείς στη διαδικασία βελτίωσης του εαυτού και του λαού μας.

Η κατασκευή της "βολικής" δημόσιας ιστορίας, ξεκίνησε από πολύ νωρίς και ενώ αποτελούσαμε λαό της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Ένα λαό, αυτοπροσδιοριζόμενος ως "Ρωμιοί", που ζούσε στο βαλκανικό βιλαέτι, μαζί με άλλους λαούς. Ένα λαό που πέρασε τον δικό του βυζαντινό μεσαίωνα και βρισκόταν υποταγμένος στο πλέγμα της μεγάλης τότε αυτοκρατορίας των Οθωμανών. Κι επαναστάτησε ο λαός αυτός. Επαναστάτησε με τη συνδρομή της τσαρικής Ρωσίας και των μεγάλων συνάμεων της Δύσης, όχι γιατί αυτοί νοιαζόντουσαν για την "ελευθερία των Ελλήνων" αλλά για την κατάρρευση του μετέπειτα "Μεγάλου Ασθενούς". Αυτή είναι η πρώτη αλήθεια που πονάει, στη νεοελληνική ιστορία. Πονάει γιατί είναι άβολη. Προτιμούμε να πιστεύουμε στην αυτανάφλεξη της επανάστασης, το 1821 στην Αγία Λαύρα γιατί μας τιμά(;)

Πόσο όμως μας τιμά να πείθουμε τους εαυτούς μας για ένα ψέμμα, που δεν αντέχει τη διασταύρωση με τα Ιστορικά δεδομένα των άλλων ευρωπαϊκών κρατών; Παρομοιάζουμε την Ελληνική Επανάσταση με τη Γαλλική ή ακόμα και την Αμερικάνικη, που συνέβησαν 40-50 χρόνια πριν. Η διαφορά είναι μεγάλη. Οι πρόχειρογράφοι της ιστορίας όπως τη ξέρουμε, βαφτίζουν την ελληνική επανάσταση ως "εθνική", "ξεσηκωμό του έθνους". Ποια σχέση έχει με τη Γαλλική όταν η δεύτερη ήταν λαϊκή επανάσταση, στην ουσία;

Στο σημείο αυτό διαφαίνεται ο σωστός χαρακτήρας της "Ελληνικής Επανάστασης". Αν ομοιάζει με τις δύο λαϊκές επεναστάσεις (Γαλλική και Αμερικάνικη), τότε και η ίδια είναι λαϊκή. Αν είναι εθνική, τότε δεν μοιάζει πουθενά με τις δύο άλλες. Και όντως έτσι είναι. Το 1821 (γενικά και όχι στις 25 Μαρτίου) ξεκίνησε μία λαϊκή επανάσταση, αντίγραφο εκείνης του 1805, που κατεπνίγη (λόγω της έλλειψης αλλοδαπής συνδρομής). Το κέλευσμα του πνευματικού ηγέτη και των δύο επαναστάσεων (1805 και 1821) ήταν ο ξεσηκωμός των λαών των Βαλκανίων, για να αποτινάξουν τον αυτοκρατορικό δεσποτισμό (και οι κοτζαμπάσηδες περιλαμβάνονται) και να ζήσουν με ομόνοια όλοι μαζί, όπως άλλωστε ζούσαν μέχρι τότε. Ο Ρήγας ονειρευόταν ελεύθερους λαούς και όχι ελεύθερες χώρες περιχαρακωμένες και εγκλωβισμένες μέσα σε σύνορα που θα αποκλείαν την επικοινωνία των λαών.

Η μετέπειτα τροπή του αγώνα, ανάμιξη Φαναριωτών και η ανάπτυξη του εθνικισμού στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή, βάφτισαν τον αγώνα "εθνικό" κάνοντας μας σήμερα να μη μπορούμε να δούμε την Ιστορία κατάμματα. Την Ιστορία που στην ουσία, δεν είναι ιστορία ενός έθνους, αλλά Ιστορία ενός λαού. Αν αντιλαμβανόμασταν την Ιστορία ως Ιστορία του λαού μας και όχι μίας φαντασιακής έννοιας (του έθνους) πόσο καλύτερα θα αισθανόμασταν ακόμα και ενώπιον της πιο σκληρής ιστορικής αλήθειας.

Τιμούμε και θαυμάζουμε τους αρχαίους ξεχνώντας όμως (επίτηδες;) πως εκείνοι ήταν οι πρώτοι διδάξαντες της έννοιας "Πόλις". Της πόλεως που αποτελείται και καθορίζεται από τους πολίτες της. Από την παιδεία (την πολιτική και γενική) των πολιτών της. Όχι από το αίμα τους, ούτε από το DNA τους. Ο θαυμασμός μας προς τους αρχαίους, όπως είναι σήμερα είναι κενός περιεχομένου, από τη στιγμή που δε δεχόμαστε τον ακρογωνιαίο λίθο οικοδόμησης της κοινωνιίας τους (της ξυνωνίας τους).

Αφορμή για το post αυτό, μου έδωσε ένα άλλο post που διάβασα στον Λύκο με ημερομηνία 25/3, όπου η μυθοπλασία έχει μεταφερθεί στη σύγχρονη εποχή, ως η μόνη "Ιστορική αλήθεια" και την τοποθετεί ως αντίλογο στους "βρυκόλακες του εκσυγχρονισμού" Π. Μανδραβέλη και Τ. Καμπύλη, καθώς και της "Ρεπούση νο.2 -Χ. Κουλούρη" (δικοί του οι χαρακτηρισμοί). Το αμάρτημα των αναφερόμενων, ήταν το ότι συνδιαλέχθηκαν με όρους "μη εθνικά ορθής ιστοριογραφίας".

Το post που αναφέρω, αποδεικνύει και το ότι εκτός της ρηχότατης εκτίμησης που τρέφει ο νεοέλληνας για τους αρχαίους (αποστηθίζοντας ρητά - παροιμίες τους και μιλώντας γι' αυτούς σα να γνώρισε το έργο τους ενώ αρνείται στην πράξη την πολιτική κληρονομιά τους), επιφυλάσσει την ίδια επιφανειακή αντιμετώπιση και για τον νεώτερο Δ. Σολωμό, ο οποίος προσπάθησε να μάθει σε ένα εθνος να θεωρεί "ως εθνικό το αληθές". Τον βαφτίζει "εθνικό ποιητή" και καθάρισε. Τον ίδιο θέλει ως σύμβολο, όχι τις ιδέες του, που δεν ασχολήθηκε μαζί τους άλλωστε.

Σε μία εποχή που λόγω των μέσων ενημέρωσης και πληροφόρησης που διαθέτει, είναι πολύ εύκολο να καταδείξει το ψέμα και να αναδείξει τη γυμνή αλήθεια. Αυτό βέβαια αποδεικνύει από μόνο του το πόσο ορισμένοι άνθρωποι προτιμούν να βολεύονται με μία ιστορία "κοστουμάκι" που ταιριάζει "γάντι" στην ιδιοσυγκρασία τους και στα φανατικά πιστεύω τους.

Αυτό βέβαια διαφαίνεται και στο επόμενο post του Λύκου, σχετικά με τον υποτιθέμενο πόλεμο κατά του Ρεσάλτο και των ιδεών που αυτό διακινεί. "Ιδέες" και λόγος προς εσωτερική κατανάλωση και τερψη των ανασφαλών ψυχών των νεοελλήνων. Κατάσκοποι, προδότες και ο Αρτέμης Μάτσας προς ικανοποίηση του εθνικού μας συμπλέγματος καταδίωξης. Η Άνοδος του φαντασιακού, σε αντίθεση με την Εγελιανή Κάθοδο του.





ΣΧΟΛΙΑ(21)



Gravatar Χαίρετε. Είναι περιττό να πω ότι συμφωνώ με το κείμενό σας. Θα ήθελα να επεκτείνω την τελευταία παράγραφο με το παρόν σχόλιό μου. Η καταγγελία του αντισημίτη "συντρόφου" που αρθρογραφούσε στο Ρεσάλτο και συμμετείχε στο συνέδριο του Αχμαντινετζάντ για την άρνηση του Ολοκαυτώματος ήταν η αιτία να ξεσπάσει ένας πόλεμος λάσπης από την πλευρά της αγέλης που συμπορεύεται τυφλά το Ρεσάλτο. Ο πόλεμός τους δεν καταλάγιασε ούτε όταν ο ίδιος ο Αλφόνσος Πάγκας έγραψε άρθρο στο φόρουμ του Ρεσάλτο κατηγορώντας τις "κορώνες" περί "μυστικών υπηρεσιών" ως γελοιότητες. Σας παραθέτω τις φαντασιοπληξίες με τις οποίες με κατηγορήσαν και την απάντηση του ίδιου του Αλφόνσου Πάγκα:
Παραμύθι: Διεθνείς μυστικές υπηρεσίες παρακολουθούν Έλληνες πολίτες, δημοσιεύουν τις φωτογραφίες τους σε ιστοσελίδες της Mosad και το μπαλάκι το παίρνουν οι επαγγελματίες της αριστεράντζας που δρουν στην χώρα μας, για να στοχοποιήσουν ανθρώπους και έντυπα, ως δήθεν "αντισημιτικά"

Απάντηση-διάψευση του ίδιου του Αλφόνσου Πάγκα: Οι κορώνες περί "μυστικών υπηρεσιών που παρακολουθούν Έλληνες πολίτες" είναι το λιγότερο γελοίες. Τι περίμεναν δηλαδή, να ζητάει η Μοσάντ διαβατήριο για να αποφασίσει αν θα σε φακελώσει; Ή φαντάζονται οτι αυτοί που συμμετείχαν στο συνέδριο - το οποίο καλύφθηκε εκτενώς από τον Ιρανικό τύπο και την τηλεόραση - το έκαναν στη ζούλα; [...] Το συνέδριο της Τεχεράνης δεν έγινε για να περάσει στο ντούκου. Τόσο οι διοργανωτές όσο και οι συμμετέχοντες έκαναν ότι μπορούσαν για να το δημοσιοποιήσουν.

ΌΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ, αγαπητοί αρθρογράφοι του Jungle Report, ο παλιός τους σύντροφος βγήκε και τους εξευτέλισε, καταδεικνύοντας την λασπολογία τους. Ο ί


Gravatar Αγαπητό τουκιθεμπλόμ
η διάψευση και η αποκατάσταση της αλήθειας είναι πάντα θεμιτή. Το πρόβλημα είναι πως το όλο επεισόδιο άφησε σαν κατάλοιπο την υποτιθέμενη πολεμική κατά του ρεσάλτο, την προερχόμενη από τη Mossad ή δεν ξέρω από που αλλού. Αυτά διατηρήθηκαν σε ουκ ολίγους εγκεφάλους που βλέπουν το Ρεσάλτο σαν την "Αγία του έθνους Γραφή".

Η διάψευση και η αποκατάσταση της αλήθειας, ήταν πικρή και ως εκ τούτου απορριπτέα από τους θιασώτες των σεναρίων "επίθεσης". Πάντα έτσι γινόταν στον δύσμοιρο τόπο.

Η ανάγκη των νεοελλήνων στην προπαγάνδα είναι εγγενής μας ασθένεια και βασίζεται στην συλλογική μας ανασφάλεια ως λαός.


Gravatar Συμφωνώ απολύτως. Η αλήθεια πονάει. Να είστε σίγουροι πως αυτοί οι ανεγκέφαλοι οποιαδήποτε κριτική θα την εκλάμβαναν ως "νεοταξίτικη πρακτορική επίθεση κατά του περιοδικού που προασπίζεται τα ιερά και τα όσια". Εμείς μιλάμε με στοιχεία και επιχειρήματα, από εκεί και πέρα δεν ευθυνόμαστε για την ανικανότητα του άλλου να αντιληφθεί.
Στο προκείμενο: Όταν ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος (το αντικείμενο του μύθου) βγαίνει και διαψεύδει το παραμύθι τους και όταν αυτοί συνεχίζουν απτόητοι να το αναπαράγουν παρά τη διάψευση, καταλαβαίνετε πως είναι απείρως δυσκολότερο να τους πείσετε για άλλα παραμύθια που έχουν περάσει στη συλλογική συνείδηση των Ελλήνων, όπως π.χ. το κρυφό σχολειό.


Gravatar Καλημέρα... Πολύ ωραία η προσέγγισή σου, sky, αλλά θίγεις ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, που δεν εξαντλείται μέσα σε ένα blog και στη συζήτηση στα σχόλια. Η Ιστορία μας (όπως και η Ιστορία κάθε λαού άλλωστε) έχει πολλές σκοτεινές σελίδες, πολλά πράγματα που συνειδητά μπήκαν "κάτω από το χαλί", προκειμένου η Ιστορία να γραφτεί "εθνικώς ορθά". Μιλώντας πχ για τα Βαλκάνια, χαρακτηριστικό είναι ότι αν διαβάσει κανείς τα σχολικά βιβλία ιστορίας της Ελλάδας, της Αλβανίας, της Βουλγαρίας και της ΠΓΔΜ, θα βρει μέσα τέσσερις διαφορετικές ερμηνείες για τα ίδια γεγονότα, δηλαδή τα εκάστοτε "καλά και συμφέροντα".

Για το θέμα Ρεσάλτο/Ιός/Κατασκοπεία/κλπ θα κάνω ένα μικρό (off topic) σχόλιο. Αδυνατώ να πιστέψω ότι ο Ιός αντέγραψε το bulgarmak! Είναι δυνατόν να μη βρέθηκε κανείς να κάνει την πολύ απλή σκέψη ότι μάλλον έγινε το ανάποδο?? Το ύφος του κειμένου «φωνάζει» ότι είναι του Ιού. Χώρια που το κείμενο αυτό (αρκετά τεκμηριωμένο, κατά την άποψή μου) είναι μίλια μακριά από τις υπόλοιπες προπαγανδιστικές, εθνικιστικές αηδίες του bulgarmak.


Gravatar @george (Soros?)
ναι συμφωνώ πως δεν μπορεί κανείς να εξαντλήσει όλες τις παραχαράξεις (άλλωστε το λέω και μέσα στο κείμενο εκεί στο τέλος της 3ης παραγράφου "Τα παραδείγματα, πλείστα όσα και νομίζω πως θα ήταν άσκοπη σπατάλη χώρου το να τα αναφέρουμε ένα ένα."

Αναφέρομαι απλά στην τηλε-κριτική του Λύκου για την εκπομπή της ΕΤ-1 , στο post της 25ης Μαρτίου, η οποία είναι εμποτισμένη με τη διδαχθείσα κατά την επταετία, ιστορία.

Ακροθιγώς εκφράζω το παράπονο μου, γιατί δεν γράφτηκε ποτέ η Ιστορία του ελληνικού λαού, αλλά κατασκευάστηκε μία σχεδόν ψευδεπίγραφη "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους"(τηρώ την ορθογραφία των καθως πρέπει). Ο λαός υπάρχει ενώ το έθνος είναι μία φαντασιακή κοινότητα. Μάλιστα υποθέτω πως η συγγραφή (με επιστημονική μέθοδο και έρευνα) της Ιστορίας του ελληνικού λαού, θα μας έδινε την αληθινή αυτογνωσία και θα μας τοποθετούσε σε πιο στέρεες βάσεις για να δουλέψουμε το μέλλον μας.

Δες και το ιστοριογραφικό έργο του μπαρμπα Γιάννη του Σκαρίμπα για το 21, ή του Κυριάκου Σιμόπουλου. Ή ακόμα και του Β. Ραφαηλίδη ή του Ν. Τσιφόρου. Αν εξαιρέσεις τον κυνισμό των δύο τελευταίων, τα συμπεράσματα του αναγνώστη αυτών των ιστοριών, προσεγγίζουν σε πιο στέρεη βάση την ιστορική αλήθεια, δίχως καν να είναι ιστορικοί επιστήμονες οι συγγραφείς. Κάνε τώρα μία υπόθεση και μία αναγωγή της Ιστορίας πως θα μπορούσε να είναι, αν ακολουθούσε την επιστημονική μέθοδο και είχε γνώμονα την αλήθεια και μόνο αυτή.


Gravatar @sky
Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με την τρίτη παράγραφο του κειμένου σου! Αυτό ακριβώς πιστεύω κι εγώ. Όμως δυστυχώς, όπως επισημαίνεις πολύ σωστά, άλλο ο λαός και άλλο το έθνος, και σχετικά με όσα είπες στην κριτική του Λύκου έχεις δίκιο. Να σου προτείνω ένα βιβλίο και εγώ με τη σειρά μου, το "Πόλεμος & Εθνοκάθαρση" του Τάσου Κωστόπουλου, για την ματωμένη δεκαετία 1912-1922, που δεν αναλώνεται στην κατασκευή "ηρώων", "μαρτύρων" και "τεράτων", αλλά δείχνει τη φρίκη του πολέμου με τον καλύτερο τρόπο. Θα το συνεχίσουμε το θέμα, όταν έρθουν και οι υπόλοιποι σχολιαστές!


ΥΓ: Δεν είμαι ο Soros ρε συ.. Και μένα με πληρώνει ο George για να γράφω τα... "ανθελληνικά" μου!


Gravatar Δεν ξέρω αν έχει ειπωθεί στο blog σας ή πουθενά αλλού αλλά εγώ είμαι ο αρχηγός των Νεφελίμ.

Παρεπιμπτόντως για να μην το ξεφτυλίσω τελείως το θέμα πολύ ωραίο ποστ.


Gravatar «Επαναστάτησε με τη συνδρομή της τσαρικής Ρωσίας και των μεγάλων συνάμεων της Δύσης, όχι γιατί αυτοί νοιαζόντουσαν για την "ελευθερία των Ελλήνων" αλλά για την κατάρρευση του μετέπειτα "Μεγάλου Ασθενούς". Αυτή είναι η πρώτη αλήθεια που πονάει, στη νεοελληνική ιστορία. Πονάει γιατί είναι άβολη. Προτιμούμε να πιστεύουμε στην αυτανάφλεξη της επανάστασης, το 1821 στην Αγία Λαύρα γιατί μας τιμά(»

Η Επανάσταση του 21' σε σύγκριση με παλαιότερες ήταν ουσιαστικά αυτενεργούμενη. Ήταν πρωτίστως ιδεολογική προετοιμασία των Φιλικών και ξεκίνησε χωρίς καμία εξασφάλιση ότι θα υπήρχε βοήθεια από τις μεγάλες δυνάμεις. Απεναντίας μάλιστα.

Αυτό βέβαια δεν αναιρεί ότι πολύ σύντομα όντως η Οθωμανική αυτοκρατορία αντιμετωπίστηκε ως «ο μεγάλος ασθενής» και ότι χωρίς το Ναυαρίνο θα ήταν όλα αλλιώς.

«Ο θαυμασμός μας προς τους αρχαίους, όπως είναι σήμερα είναι κενός περιεχομένου, από τη στιγμή που δε δεχόμαστε τον ακρογωνιαίο λίθο οικοδόμησης της κοινωνιίας τους (της ξυνωνίας τους).»

Γιατί ξυνωνία; Υπονοείται ότι τα ξύνανε;
Χωρία πλάκα συμφωνώ με τη κρίσεις για τον τρόπο αντιμετώπισης των αρχαίων και ειδικά τη πολιτική κληρονομιά ή καλύτερα την πολιτική διαδικασία που είχαν μέσα στις πόλεις-κράτη τους.


Gravatar Το προηγούμενο σχόλιο (3:17) ήταν από εμένα. Ξέχασα να βάλω τα στοιχεία.


Gravatar Πάρη,

a) Η αυτενεργούμενη, περίμενε -βασικά οι Φιλικοί- την κάθοδο του Υψηλάντη και τον ξεσηκωμό των παραδουνάβιων επαρχιών για να εκδηλωθεί. Όλα τα παραπάνω, σχεδιασμένα και ταγμένα από τον τσάρο. Όπως και να είναι όμως ο λαϊκός της χαρακτήρας έχει σβησθεί επιμελώς. Το ότι πολέμησαν λαοί ενωμένοι λησμονήθηκε (αρβανίτες μουσουλμάνοι, ρωμιοί ορθόδοξοι κ.α). Αν άκουγε ο Καραϊσκάκης και ο Ανδρούτσος, τους σημερινούς υπερπατριώτες, θα τους είχανε καθαρίσει με το ξουράφι που ξουρίζονταν.

b) Το κοιν- του κοινού νου ισοδυναμεί γραμματικά με το ξυν- και αυτό το (ξ)ύν ισοδυναμεί με το (σ)ύν- [*κοίν-: *ξύν-: *σύν-].


Gravatar Πολύ ωραίο ποστ.
Εμένα ένα απ τα πράγματα που μου κάνουν πολύ μεγάλη εντυπωση είναι πως για μερικούς ανθρώπους το ψάξιμο είναι αυτονόητο και για κάποιους αδιανόητο εντελώς.Εννοείται ότι αυτά που μαθαίνουν τα παιδάκια στο σχολείο κι αυτά που "ξέρουν" οι περισσότεροι δεν έχουν καμία σχέση με το τι έγινε απ τα Ορλωφικά (δεν μιλάμε για πιο πριν)και έπειτα.Πάντως αν κρίνω απ το πόσο δυσκολέυτηκα να κατανοήσω εγώ,που είμαι του απόλυτου ψαξίματος,το πως διαμορθώθηκε το ελλήνικό έθνος πριν 200 χρόνια και όλες τις αιτίες,προεκτάσεις κ.ο.κ. δεν τρέφω και πολλές ελπίδες για το στενόμυαλο μεγάλο μέρος του πληθυσμού.Έχει και μπάλα σήμερα..ξέρεις πως είναι αυτά...


Gravatar Μου αρέσει που όλοι αυτοί βρίζουν τους αγγλοαμερικανούς ενώ το θεμέλιο λίθο του πρώτου νεοελληνικού κράτους το έβαλε ο μισητός Κάνιγκ... που του έχουμε και άγαλμα στην ομώνυμη πλατεία.


Gravatar Συγνώμη για το άσχετο αλλά χρωστάω στον Biologo μετά το "Ηλία ρίχτο" μία "απάντηση"!!..

http://youtube.com/watch?v=UQBX3iU1WiQ


Gravatar Συγχαρητήρια για το ποστ κ.Sky

Θα σταθώ σε κάτι που με θλίβει με την ευκαιρία αυτού του ποστ αν και μπορεί να μην έχει τόση σχέση...Με θλίβει το γεγονός πως κάθε "εθνική" γιορτή ντύνεται με ορθόδοξο χαρακτήρα. Η επανάσταση της 23ης Μαρτιου του 1821 βαφτίζεται ως 25ης και το "όχι" γιορτάζεται σε συνδυασμό με τη γιορτή του Αγ. Δημητρίου. Μπορεί και οι παπάδες να συμμετείχαν στον αγώνα αλλά και αυτοί ήταν σαν όλους τους υπόδουλους που δεν ήθελαν άλλοι να αποφασίζουν για τη μοίρα τους.


Gravatar [Το χαμερπές κατοικίδιο σβήστηκε και θα
σβήνεται επ' αόριστον μέχρι να βγάλει
ο Ηλιάτορας κέρατα και μέχρι να του
πέσουν. Να πάει να τρολιάσει αλλού.
Εδώ είναι game over Μανωλάκη..
ξουτ..ξουτ ξουτ..]


Gravatar wreo arthro
h gnwmh mou vevea einai oti
pantou alla kiriws sthn istoria h alithia vrisketai panta kapou sthn mesh den mporoume na eimaste apolitoi gia tipota
genika auto pou den xriazetai na exei kaneis otan koitazei thn istoria einai ideologikous fanatismous giati tote thn plathei opws ton voleuei


Gravatar Εγώ ανησυχώ πραγματικά με τόσους e-γαμιάδες και e-δάρτες.Μου χει σηκωθεί η τρίχα αλήθεια.
Επίσης και χθες πρέπει να ψέκασαν στη Θεσσαλονίκη γιατί 5 η ώρα ήμουν ζάντα.Αδιάψευστη απόδειξη.


Gravatar Λάθος,να σβηστεί το προηγούμενο σχόλιο μαζί μ αυτό περικαλώ.


Gravatar esas ti sas enoxlei pou einai thn 25martiou. Oi 2 meres sas xalasan?


Gravatar martingale: Όχι, το ψέμα που κρύβεται πίσω από τις δύο αυτές ημέρες.


Gravatar poio psema?

Κοινοποιήστε το στο..
 
Υποσέλιδο
Κορυφή