Το Σαββατοκύριακο, διαβάζοντας τον "πουλημένο και κατάπτυστο Ιό" πρωινή και ήσυχη για μένα ώρα της ημέρας έπεσα πάνω στην ΕΙΔΗΣΗ (αν και με κάποια καθυστέρηση): Άνοιξαν οι πύλες του "Χώρου Τέχνης" Λαοφιλία (!!!). Έψαξα παραπάνω και ιδού η αναγγελία από το κόμμα: http://www.laos.gr/DT-LAOFILIA.pdf και η δημοσίευση του από το νεοταξίτη Ιό αλλά και από τη μίσθαρνη υπηρέτρια της Νέας Τάξης "Ελευθεροτυπία"
Έψαξα να βρω και εικόνες και φωτογραφίες από κάποια έκθεση που έγινε στη λαοφιλία. Βρήκα λοιπόν τα παρακάτω σε ένα blogιον.
Οι φωτογραφίες των "έργων" δε μου πολυγέμισαν το μάτι (κάτι ανάμεσα στο "γέρο με το τσιμπούκι" και σε αόριστες και με σκοτεινή χροιά -τύποις εικαστικές- παραστάσεις.
Δεδομένης της θέσης των φίλων του λάος, περί τέχνης (όρα τη "διαφορετική ματιά) αλλά και η αργκοτική περιγραφή του "τι εστί τέχνη") κατάλαβα πως ο προεδρ -ΑΣ με τον "πολυχώρο" αποφάσισε να θέσει έρεισμα για τη στήριξη των (θολών! και sui generis) "θέσεων" του και στον χώρο της τέχνης.
Γνωρίζει καλά πως η τέχνη μπορεί να αποτελέσει άρμα για την εξάπλωση του στην κοινωνία. Τα κριτήρια του όμως για να βάλει κάποιο έργο στην λαοφιλία; (τι όνομα και τούτο, δε φεύγει από το μυαλό μου η εύστοχη ετυμολογική ανάλυση του Ιού στο πιο πάνω παράθεμα - link αλλά και το σχόλιο του teleologikos εδώ)
Εικάζω και τα αναφέρω (δε νομίζω να αργήσω να επιβεβαιωθώ)
α. "Φτηνά" έργα που θα ταίριαζαν σε οποιοδήποτε σαλόνι μικροαστού δυνάμει και θέσει οπαδού του λάος
β. "Εύκολα" και "εύπεπτα" έργα τα οποία θα είναι αυτό που απεικονίζουν, χωρίς λαβές περαιτέρω αναζήτησης από τον παρατηρητή τους
γ. Προτιμούνται "Ιστορικές" αναπαραστάσεις ή και φανταστικές απεικονίσεις, των σεναρίων μυθοπλασίας τα οποία λατρεύουν να ακούν και να βιώνουν, εκεί στον "χώρο"
δ. Επίσης θα προτιμώνται και τα διάφορα τοπία (ηλιοβασιλέματα, βουκολικές αναπαραστάσεις κλπ)
ε. Φυσικά δε θα θίγοται έννοιες και σύμβολα taboo. Καλή η τέχνη αλλά υπάρχουν και όρια. (Τι το κάναμε Art Athina;)
Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω πως είναι πολύ καλό το να ανοίγει ένας χώρος που μπορεί να στεγάσει νέους καλλιτέχνες και ειδικά εικαστικούς που όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να προβληθεί το έργο τους.
Το μόνο που σκιάζει την κίνηση αυτή, είναι τα κριτήρια που θα τεθούν σε όποιον καλλιτέχνη αποπειραθεί να ζητήσει στέγη για τα έργα του στον συγκεκριμένο χώρο.
Θα είναι κρίμα, από τη μία να ανοίγει ένας χώρος προβολής του πολιτισμού και από την άλλη αυτός ο ίδιος χώρος, μέσω των ιθυνόντων του, να γίνουν φίμωτρο και να πνίξουν αυτόν που υποτίθεται πως φιλοξενούν. Τον πολιτισμό, την τέχνη.
Εύχομαι από βάθους καρδίας, άξιοι καλλιτέχνες να βρουν στέγη στον χώρο που παραχωρεί ο Καρατζαφέρης, να αναδειχθούν και να μην ακούσουμε ούτε μία καταγγελία φίμωσης τους.
Άμποτε.
============================
UPDATE (13/06/08)
============================
Ο φίλτατος σχολιαστής Chinstrap Tango έκανε μια παρέμβαση που πέρασε απαρατήρητη. Ένας πίνακας που εικονίζει μια γοργόνα είναι μια κάκιστη ρεπροντιξιόν από ένα έργο του John William Waterhouse. Δια του λόγου το αληθές δείτε τις φωτό πιο κάτω:
"Πατριωτισμός" με ξένα κόλλυβα...
_____________________________
Παλιά σχόλια (131)