9 Νοε 2008

Εκφέρεις ελεύθερα την άποψή σου; Απολύεσαι!

9 Νοε 2008 , 11:17 μ.μ.

Το θέμα δεν είναι αν υπάρχει ή όχι η μειονότητα, αλλά τι πρέπει να "παθαίνει" ή "να μην παθαίνει" όποιος ισχυρίζεται ότι υπάρχει.
O E-lawyer στο ποστ για την αποπομπή του σύμβουλου Γρηγόρη Βαλλιανάτου από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Γιώργο Παπανδρέου.


Η υπόθεση αυτή ξεσήκωσε πολλές αντιδράσεις οι οποίες είναι κυρίως αρνητικές προς τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο, επειδή άσκησε το δικαίωμά του να λέει ελεύθερα τις απόψεις του. Το θέμα δεν είναι, λοιπόν, αν υπάρχει μακεδονική, τουρκική μειονότητα, τσάμηδες και αρβανίτες και γενικά ζητούνται πιστοποιητικά εθνι(κιστι)κών φρονημάτων αλλά αν υπάρχει όριο και φραγμός στην ελευθερία του λόγου. Γνωρίζουμε πολύ καλά ποιές είναι οι λογοκριτικές τακτικές των ακραίων πολιτικών χώρων, τόσο στην ακροδεξιά όσο και την ακροαριστερά, αλλά δεν θα περίμενε κανείς από ένα πρόεδρο κόμματος κυβερνήσεων να ασκήσει λογοκρισία με την παύση ενός συμβούλου του επειδή δεν συμφωνεί με τις θέσεις του κόμματος. Πολλές φορές ο Γιώργος Παπανδρέου υπερασπίστηκε τον πλουραλισμό αλλά ξαφνικά ξέχασε αυτές τις μέρες τα όσα διεκύρρητε στο παρελθόν για να διαπράξει μια προφανέστατα (μικρο)πολιτική κίνηση για τον κατευνασμό ποιων, των ακραίων; Είναι γνωστό πως ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ συνδέεται με τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο με πολύχρονη φιλία, αλλά τι έγινε σήμερα και διέρρηξαν έστω τις επαγγελματικές σχέσεις τους;

Η κατάσταση φαίνεται πως αγγίζει τα όρια της ιδεολογικής τρομοκρατίας. ΜΜΕ και "ενημερωτικά" ιστολόγια αποδύονται σε ένα αγώνα δρόμου για το ποιος θα εξευτελίσει καλύτερα κάθε έννοια δικαίου και ελευθερίας του λόγου. Γύρω από τον ανεκδιήγητο Ελεύθερο Κόσμο μέχρι το τελευταίο σκουπιδο-λόγιο, τους λαλίστατους εθνικόφρονες του νηπιαγωγείου εθνικιστικών πλευρίτιδων "ο καλός ΝΕ.Ο.Σ." και τους γιαλαντζί αριστερούς του Ρεσάλτο στήνεται ένα γαϊτανάκι ρατσιστικής και φασιστικής ηλιθιότητας που τροφοδότησε ανέλπιστα ο πρόεδρος ενός - κατά δήλωσιν - αριστερού κόμματος! Η χρονική συγκυρία που επιλέχτηκε είναι αξιοπερίεργη. Τις ίδιες θέσεις είχε επαναλάβει ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ το 2005 χωρίς να ανοίξει ρουθούνι και το βίντεο υπήρχε στην επίσημη ιστοσελίδα του κόμματος. Γιατί ανασύρθηκε τώρα αυτό το θέμα αφού μάλιστα όσο πιο πολύ προς τα πίσω πάμε, οι "ευαισθησίες" των πολιτικών επάνω στα εθνικά θέματα ήταν περισσότερο φανατισμένες;

Όλο το σκηνικό οδηγεί στη διαπίστωση πως πρόκειται για επικοινωνιακό μικροπολιτικό παιχνίδι με σκοπό την άντληση ψήφων από τη δεξαμενή κυρίως της εθνικιστικής Δεξιάς υπέρ του ΠΑΣΟΚ, που δεν έχει εξασφαλίσει δημοσκοπικά μια αυτοδύναμη τάση προς την εξουσία. Φαίνεται πως είναι μάχη εντυπώσεων για το ποιος θα σηκώσει πιο ψηλά από τους άλλους το πατριωτικό λάβαρο αλλά θα τους γυρίσει μπούμερανγκ. Κανείς εκεί μέσα στο ΠΑΣΟΚ, πόσο κυρίως και ο πρόεδρός του, δεν θυμούνται ανάλογες υποθέσεις όπου φιμώσανε με υπαιτιότητά τους το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης; Από την Μαλβίνα Κάραλη μέχρι την Ρεπούση και το σχολικό βιβλίο, πάντοτε το πρώτο θύμα στο άνοστο επικοινωνιακό τρυκ της εθνι(κιστι)κής κάθαρσης είναι η ελευθερία του λόγου.

Ιδού λοιπόν τι έλεγε ο Γιώργος Παπανδρέου σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό Flash το 1999, παρατίθενται αποσπάσματα και οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου. Πλήρης η συνέντευξη σε λινκ που ακολουθεί πιο κάτω.

    αυτό που λειτούργησε ως casus belli στην Ελλάδα ήταν δυο δηλώσεις στην συνέντευξη σας στο ΚΛΙΚ, η μια είναι η δήλωση σας ότι δεν σας ενδιαφέρει αν η μειονότητα θα λέγεται τουρκική, πομακική, θρακική ή όπως αλλιώς, αρκεί να μην διαταράσσει τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα και η δεύτερη ήταν η παραδοχή σας ότι υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι στην Ελλάδα τουρκικής καταγωγής

“Αυτές είναι απλές αλήθειες οι οποίες δεν έχουν ειπωθεί πρώτα από μένα, αλλά βεβαίως δεν έχω και κανένα πρόβλημα να τις υπερασπιστώ έστω και αν ήταν μόνο από μένα, διότι εγώ θεωρώ ότι εθνικό μας συμφέρον είναι να προασπίσουμε τα σύνορα μας, την εδαφική μας ακεραιότητα. Από κει και πέρα τα άλλα είναι για μένα δευτερεύουσας σημασίας.”

είναι δευτερεύουσας σημασίας ο αυτοπροσδιορισμός της μειονότητας ως τουρκικής;

Ναι ακριβώς. Πρώτα από όλα έχουμε ως κυβερνήσεις εμείς και παλαιότερα χρησιμοποιήσει αυτόν τον όρο, της τουρκικής μειονότητας κατά καιρούς, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου, όταν ο φόβος για τη μειονότητα ήταν να ταυτιστεί με την κομμουνιστική Βουλγαρία η ελληνική κυβέρνηση χρησιμοποιούσε τον όρο τουρκική μειονότητα για να την ταυτίσει με την Τουρκία που ήταν τότε η ΝΑΤΟϊκή σύμμαχος χώρα. Εν πάση περιπτώσει όμως θεωρώ ότι το πρόβλημα δεν είναι αυτό, είναι ότι αν κάποιος έλληνας πολίτης αισθάνεται ότι είναι μιας ή μιας άλλης εθνικότητας, οι διεθνείς συμβάσεις του επιτρέπουν και η Ελλάδα είναι μια χώρα που σέβεται τις διεθνείς συμβάσεις, αυτό να το κάνει, να θεωρείται ότι είναι έλληνας στην καταγωγή, ότι είναι βλάχος στην καταγωγή...”

μπορεί να αυτοπροσδιοριστεί δηλαδή

“Ναι υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Το πρόβλημα στα Βαλκάνια δεν είναι αν ο άλλος τι αισθάνεται ποια είναι η καταγωγή του, αλλά είναι ότι αυτό αν συνδυάζεται με αλλαγές συνόρων και εκεί είναι που η Ελλάδα έχει θέσει ως καθοριστικό όρο να μην αλλάξουν τα σύνορα στα Βαλκάνια. Δώσαμε τη μάχη μας αυτή την περίοδο, αυτούς τους 3 μήνες κατά τη διάρκεια της κρίσης στο Κόσοβο ακριβώς για να μην αλλάξουν τα σύνορα στη Γιουγκοσλαβία. Ντε φάκτο βεβαίως αυτή τη στιγμή είναι κάτω από την αιγίδα του ΟΗΕ το Κόσοβο, όμως τυπικά είναι ακόμα το Κόσοβο εντός των συνόρων της Γιουγκοσλαβίας. Γιατί το κάναμε αυτό; Το κάναμε γιατί ακριβώς θεωρούσαμε ότι γύρω από την οποιαδήποτε μειονότητα δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές συνόρων. Ασχέτως του πως θα ονομαστεί ο ένας, είτε έτσι, είτε αλλιώς, αυτό το πρόβλημα δεν μπορεί να εγερθεί, η αλλαγή των συνόρων δεν μπορεί να εγερθεί γύρω από το θέμα της μειονότητας.”

    αυτό δεν δημιουργεί ένα κενό στον τρόπο που αντιμετώπισε σύσσωμος ο ελληνικός πολιτικός κόσμος την ενέργεια των 3 μουσουλμάνων βουλευτών από τη Θράκη;

“Σαφώς. Συμφωνώ απόλυτα. Θεωρώ ότι ήταν λάθος αυτή η σκληρή αντίδραση απέναντι σε αυτή την λογική, η οποία συγκυριακά συνέπεσε βεβαίως με τη συνέντευξη, διότι εγώ την είχα δώσει πολύ νωρίτερα από τις δηλώσεις τους, όμως θεωρώ ότι μια δήλωση φόβου και πανικού απέναντι στο ότι κάποιοι θεωρούν ότι έχουν τουρκική καταγωγή, όταν πράγματι κατά πάσα πιθανότητα έχουν τουρκική καταγωγή και θεωρούν ότι αυτό είναι κάτι το οποίο θέλουν να το πουν, θέλουν να το δηλώσουν, θέλουν να ταυτιστούν με αυτή τους την καταγωγή, θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι το οποίο δεν θα πρέπει να μας φοβίζει, αυτό είναι που εγώ θέλω να περάσω στην κοινή γνώμη. Δεν θα πρέπει αυτό το πράγμα να μας φοβίζει."

Με την ίδια λογική που ο κύριος Παπανδρέου απέλυσε τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο, μήπως ο ίδιος πρέπει να παραιτηθεί γι αυτά που έχει πει πριν εννιά χρόνια; Σε τι διαφέρουν ακριβώς από τις θέσεις του Γρηγόρη Βαλλιανάτου;

Όλες οι πληροφορίες, η πλήρης ραδιοφωνική συνέντευξη του Γ.Α. Παπανδρέου, αναφορές βίντεο και οι πηγές στα Δελτία Τύπου στην ιστοσελίδα του ΕΠΣΕ:

Μισαλλόδοξη και υποκριτική αποπομπή Γρηγόρη Βαλλιανάτου από Γιώργο Παπανδρέου

Αυτολογοκρισία και εξευτελισμός λαϊκιστή Παπανδρέου με την αποπομπή Βαλλιανάτου

Η ομιλία του Γρηγόρη Βαλλιανάτου στο Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ το 2006


Διαβάστε το ποστ του E-Lawyer με τίτλο

Αντέχουν τα κόμματα και ο Τύπος τη διαφορετική άποψη;

Ενδιαφέρουσες απόψεις του Παναγιώτη Βήχου στο Πολιτικό Καφενείο

Και μερικοί οχετοί του μίσους:

Ελεύθερος Κόσμος

Τα ρεσαλταρισμένα ουρλιαχτά

Νηπιαγωγείο Εθνικιστικών Πλευρίτιδων "ο Ωραίος ΝΕ.Ο.Σ."


Θα συμφωνήσουμε επίσης με την άποψη του συγγραφέα Νίκο Δήμου, την οποία και παραθέτουμε ολόκληρη.


Πιστοποιητικά εθνικών φρονημάτων;

Ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος είναι ένας ελευθερόφρων (που η πλειοψηφία αποκαλεί αιρετικό) ο οποίος επιβιώνει μέσα στην ασφυκτική επαρχιώτικη ατμόσφαιρα της χώρας μας, χάρη στο θάρρος και την αναμφισβήτητη ευφυΐα του. Ακόμα και όσοι διαφωνούν με τις απόψεις του θα έπρεπε να τιμούν το σθένος του να είναι ο εαυτός του. Είναι ακριβώς το αντίθετο του λαϊκιστή. Γνωστές οι αιρετικές απόψεις του για πολλά θέματα. Ανάμεσα σε αυτά και τα αποκαλούμενα «εθνικά».
Ειδικά αυτές, για το «Μακεδονικό ζήτημα» και τις μειονότητες στην Ελλάδα, τις έχει εκφράσει στις εκπομπές του, στα άρθρα του, στο πρόσφατο βιβλίο του – ακόμα και στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, το 2005, όταν χειροκροτήθηκε μιλώντας για τους αποκλεισμένους Έλληνες. (Ναι, ανάμεσά τους είχε αναφέρει και τους: «συμπολίτες μας Μακεδόνες»). Τις ίδιες απόψεις εξέθεσε προχθές και σε ερώτηση μικρού τηλεοπτικού καναλιού. Διευκρινίζοντας ότι είναι προσωπικές και δεν εκφράζουν το ΠΑΣΟΚ στο οποίο εργάζεται ως σύμβουλος επικοινωνίας.
Και ξαφνικά, την άλλη μέρα, απολύεται από τον Γιώργο Παπανδρέου. Η ανακοίνωση του κόμματος λέει: «Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Γρηγόρη Βαλλιανάτου, με τις οποίες εξέφρασε προσωπικές πολιτικές του θέσεις για ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, λόγοι δεοντολογίας επιβάλλουν τη διακοπή της επαγγελματικής σχέσης του με το ΠΑΣΟ
».
Αδιανόητο! Απολύεται κάποιος επειδή «εξέφρασε προσωπικές θέσεις» που δεν άρεσαν στον εργοδότη. Ο οποίος (τι υποκρισία!) τις γνώριζε ήδη πολύ καλά.
Νέο εργασιακό ήθος. Ο συνεργάτης κρίνεται, όχι για την επαγγελματική του επάρκεια, αλλά για τις απόψεις του. Δεν μένει παρά να επανέλθουν τα πιστοποιητικά κοινωνικών (τώρα εθνικών) φρονημάτων.

Και να σκεφθεί κανείς ότι κάποτε είχα επαινέσει τον Γιώργο Παπανδρέου για το ανοιχτό του μυαλό και το ήθος του. Τώρα, λαϊκιστής. Τι κατάντια!

Υ. Γ. Και μη μου πείτε ότι το 90% των Ελλήνων διαφωνεί με τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο. Η δημοκρατία φαίνεται ακριβώς εκεί!


Και κλείνουμε με ένα, φαινομενικά άσχετο, βίντεο αλλά ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση του Βαλλιανάτου. Ο Κυριάκος Βελόπουλος, καλεσμένος προεκλογικά σε κουτσομπολίστικη εκπομπή, παίρνει θέση υπέρ του συμφώνου συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια. Εξέφρασε δημόσια μια άποψη κόντρα στα νηπιαγωγεία εθνικιστικών πλευρίτιδων αλλά εκλέχτηκε πανηγυρικά και χωρίς να του τραβήξει κανένας το αυτί από το κόμμα του, αυτό που μένει είναι να δούμε πόσο συνεπής θα παραμείνει στις απόψεις του. Ούτε στο ΛΑ.Ο.Σ. δεν φέρονται έτσι κύριε Παπανδρέου...





_____________________________

Παλιά σχόλια (69)
Κοινοποιήστε το στο..
 
Υποσέλιδο
Κορυφή