Θύελλα αγανάκτησης σηκώθηκε σε όλη τη χώρα μετά την πρωτοφανούς αυταρχικότητας ανακοίνωση "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" του Μπραβί-Σιμου Κεδίκογλου για λουκέτο στην ΕΡΤ και απόλυση των περίπου 2.700 εργαζομένων της.
Σίγουρα αυτό το αυθόρμητο κύμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης
με επίκεντρο το Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής δεν προβλεπόταν από
την ακροδεξιά ομάδα του Μαξίμου που νοστάλγησε μέρες ΥΕΝΕΔ. Τα γεγονότα
είναι καταιγιστικά, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα κι αν δεν οδηγήσουν σε
κατάρρευση της τρικομματικής συγκυβέρνησης και σε διεξαγωγή εκλογών,
σίγουρα θα προκαλέσουν σοβαρούς τριγμούς στο κυβερνητικό σχήμα (μετά και
το "άδειασμα" ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ με το φιάσκο του αντιρατσιστικό
νομοσχεδίου), που θα καθίσταται αμφίβολη η συνέχιση της μέχρι σήμερα
αταραξίας του μνημονιακού στρατοπέδου.
Μέσα σε αυτό το κλίμα
λίγοι ασχολήθηκαν με τη στάση που κράτησε το ναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής
Αυγής απέναντι στο κλείσιμο της ΕΡΤ. Λίγο-πολύ, το δελτίο τύπου της
κινήθηκε στο ίδιο ύφος που μας έχει συνηθίσει, θυμίζοντάς μας το
ψευτοκλαψούρισμα του λύκου όταν ο τσοπάνης το διώχνει από τη στάνη, στην
προσπάθειά του να φάει τα πρόβατα.
Ας κάνουμε τώρα και την ελληνική μετάφραση των χρυσαβγίτικων που μόλις διαβάσαμε: "Καλά
να πάθει η ΕΡΤ, γιατί έχει έλλειμμα δημοκρατίας με το να μην προσκαλεί
ναζί και αντιδημοκράτες να αναπτύξουν τις θέσεις τους κατά της
δημοκρατίας και υπέρ ενός καθεστώτος όπου θα λειτουργεί μόνο ένα
μονοφωνικό κανάλι 24ωρης ναζιστικής προπαγάνδας".
Βεβαίως η διαμαρτυρία για
τη μη-προβολή της Χρυσής Αυγής από τα ΜΜΕ επειδή είναι "αντισυστημική"
αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις μύθους που έχει φιλοτεχνήσει η
ναζιστική οργάνωση για τον εαυτό της.
Ο Δημήτρης Ψαρράς, στο βιβλίο του "Η Μαύρη Βίβλος της Χρυσής Αυγής"
και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο "Η κρυφή γοητεία του ναζισμού",
αποδεικνύει τον ξεχωριστό ρόλο που έχουν παίξει τα ελληνικά ΜΜΕ στην
ανάδειξη της Ακροδεξιάς, κυρίως στην καταφανή περίπτωση του αλήστου
μνήμης ΛΑΟΣ.
Όπως εξηγεί ο Ψαρράς, η Χρυσή Αυγή μπορεί να
μην έτυχε ανάλογης υποδοχής από τα μέσα ενημέρωσης, όμως το επιχείρημα
περί αποκλεισμού της μέχρι και τις εκλογές του 2012 δεν ευσταθεί. Καθ'
όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '90, όπου στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο
κυριάρχησαν τα ιδιωτικά κανάλια, και ειδικά μετά το εθνικιστικό φούντωμα
του Μακεδονικού, η ναζιστική οργάνωση απόλαυσε μια προβολή πολύ
μεγαλύτερη απ' ό,τι θα περίμενε κανείς με βάση την ακραία ιδεολογία της
και τη σκοτεινή δράση της, αλλά και εντελώς δυσανάλογη σε σχέση με άλλα
μικρά πολιτικά μορφώματα που όμως τότε διέθεταν πολύ πιο αξιοσημείωτες
εκλογικές επιδόσεις σε σχέση με τη Χρυσή Αυγή.
Εκτός από επαρχιακούς
σταθμούς και εφημερίδες και αφήνοντας στην άκρη κραυγαλέες περιπτώσεις
MEGAλων καναλιών (όπως η περίπτωση της εκπομπής "Τέλος Εποχής"
του Πρετεντέρη, ο οποίος, για λόγους τηλεθέασης, είχε καλέσει τους
νοσταλγούς του Χίτλερ να μιλήσουν για το Ολοκαύτωμα στην επέτειο για τα
50 χρόνια από τη λήξη του 2ου Παγκόσμιου Πολέμου), κανάλια όπως το
Tele-City, το TV-Magic και το Τηλε-Τώρα ήταν πάντα ανοιχτά στην προβολή
της ναζιστικής οργάνωσης και των θέσεών της. Με το τελευταίο, μάλιστα, ο
Μιχαλολιάκος είχε εξασφαλίσει εβδομαδιαία εκπομπή, παρουσιάζοντας και
επίλεκτα στελέχη της οργάνωσης όπως ο τότε υπαρχηγός και μετέπειτα
καταδικασμένος για δολοφονική απόπειρα Αντώνιος "Περίανδρος"
Ανδρουτσόπουλος.
Αλλά για να έρθουμε και σε πιο πρόσφατες εποχές, ορισμένες τηλεοπτικές εκπομπές (όπως ο "Ελεύθερος Σκοπευτής" του Γιώργου Τράγκα στον ΣΚΑΪ)
και η πρώτη σε κυκλοφορία κυριακάτικη εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" έχουν
μετατραπεί σε ανεπίσημους image makers της συμμορίας. Ενώ κανάλια όπως
το Extra και το Kontra δεν χάνουν ευκαιρία να φιλοξενήσουν τον φίρερ και
τα πρωτοπαλίκαρά του. Το Kontra, μάλιστα, του Γιώργου Κουρή, μετά τις
δημοτικές εκλογές του 2010, είχε παραχωρήσει εβδομαδιαία εκπομπή στο
Μιχαλολιάκο, αλλά υποχρεώθηκε να ακυρώσει τη συνεργασία με τους ναζιστές
μετά τις διαμαρτυρίες που ξεσηκώθηκαν.
"Τσοντοκάναλα"
Στις 11 Ιουνίου, στις 11 τη νύχτα, σίγησε η φωνή της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης (βλ. τελευταίο λεπτό ζωντανού δελτίου),
για πρώτη φορά μετά την είσοδο των Γερμανών στην Αθήνα στις 27 Απριλίου
1941. Εξαφανίστηκαν έτσι από το τηλεοπτικό τοπίο τα μόνα κανάλια που
λειτουργούσαν νόμιμα και στις οθόνες μας απλώθηκε το μαύρο, το χρώμα του
φασισμού.
Λίγες ώρες αργότερα,
κάνοντας ζάπινγκ στην τηλεόραση, πέσαμε στις
συνήθεις μεταμεσονύχτιες διαφημίσεις για ροζ τηλεοπτικές γραμμές και
πολλά υποσχόμενες ημίγυμνες γυναίκες. Ευθύς αμέσως θυμηθήκαμε τον γνωστό
χαρακτηρισμό "τσοντοκάναλα" που εξαπολύουν συχνά-πυκνά βουλευτές της Χρυσής Αυγής κατά των τηλεοπτικών σταθμών. Με πρώτο και καλύτερο τον φίρερ της οργάνωσης, που στο μετεκλογικό παραλήρημα της 6ης Μαΐου 2012, μετά το άνοιγμα των exit poll, είχε πει τα εξής:
"Αφιερώνω αυτή τη νίκη
σε όλα τα λεβεντόπαιδα με τις μαύρες μπλούζες και τα αρχαιοελληνικά
γράμματα Χρυσή Αυγή, που όταν τα κανάλια της βρωμιάς, τα πορνοκάναλα,
που δημοσιεύουν μετά τις 2 το βράδυ και παρουσιάζουν τσόντες και αισχρές
διαφημίσεις παράνομες, αυτοί είχαν πάρει τους δρόμους και τα χωριά
κρατώντας ελληνικές σημαίες".
Οι εικόνες που ακολουθούν είναι στιγμιότυπα από το τηλεοπτικό πρόγραμμα του ξημερώματος της 12ης Ιουνίου, λίγες ώρες μετά τη διακοπή της μετάδοσης της ΕΡΤ:
Οι εικόνες που ακολουθούν είναι στιγμιότυπα από το τηλεοπτικό πρόγραμμα του ξημερώματος της 12ης Ιουνίου, λίγες ώρες μετά τη διακοπή της μετάδοσης της ΕΡΤ:
Για μισό λεπτό όμως.
Extra, Kontra... Μα αυτά τα "πορνοκάναλα" που μετά τις 2 το βράδυ
παρουσιάζουν "τσόντες και αισχρές παράνομες διαφημίσεις" είναι τα ίδια ακριβώς κανάλια που φιλοξενούν σε καθημερινή βάση το Μιχαλολιάκο και την κουστωδία του και προμοτάρουν τις αρρωστημένες ρατσιστικές ιδεοληψίες του.
Και το κερασάκι στην τούρτα: "Αρτ", πρώην Τηλε Άστυ.
Τουτέστιν το προσωπικό
κανάλι του φίρερ του ΛΑΟΣ, δίαυλος ακροδεξιάς προπαγάνδας για δυο
δεκαετίες, που πρόσφατα και παράλληλα με το κλείσιμο της ΕΡΤ, απέκτησε
πανελλαδική άδεια.
Είναι γεγονός ότι παρά
τις όποιες παθογένειες της ΕΡΤ, δεν ήταν ποτέ στις πρώτες της προτεραιότητες η προβολή ψυχάκηδων νεοναζιστών. Ίσως γι' αυτό και οι τελευταίοι να
μένουν αδιάφοροι απέναντι στην επιχείρηση fast track ξεπουλήματος αυτού
του ανεκτίμητου δημόσιου ιστορικού θησαυρού.
Εξάλλου η δημόσια
τηλεόραση έπασχε από "έλλειμμα δημοκρατίας", σε αντίθεση με τα
"πορνοκάναλα" που στην προαγωγή αγνών εθνικιστών παίρνουν δέκα με τόνο.