29 Απρ 2009

Άδωνις Γεωργιάδης : Ο Παραχαράκτης

29 Απρ 2009 , 2:29 π.μ.
Κοινωνήστε πρώτα το trailer του νέου τεύχους του NATIONALISM GEOGRAPHIC δια πρόγευσιν:





Στο άρθρο αυτό είπαμε να ξαναστρώσουμε τον Άδωνη στο σχολικό θρανίο, και να του βάλουμε ένα πρόχειρο διαγώνισμα στην ιστορία της αρχαίας Ελλάδας. Στο απροειδοποίητο αυτό τεστ ζητήθηκε από τον Άδωνι να αναλύσει την έννοια του «αυτόχθονος» στον Ισοκράτη.



Τον προειδοποιήσαμε να μην αντιγράψει από τον Κωστάκη τον Πλεύρη, που τόσο θαυμάζει, γιατί μπορεί να παρασυρθεί και ν’ αρχίσει να πετάει μαργαριτάρια.
Οι απαντήσεις του μικρού Σπυρίδωνος-Αδώνιδος στο βίντεο που ακολουθεί.






Θα θυμάστε τη διαστρέβλωση της Ελληνικής Ιστορίας από τον Κώστα Πλεύρη, σε παλαιότερο ποστ του Νάσου, που είχαμε την τιμή να φιλοξενούμε σε πρωτοσέλιδό μας στο NATIONALISM GEOGRAPHIC:

(συνιστούμε σε όλους να διαβάσουν αυτό το ξεβρακωτικό αριστούργημα / να αγοράσετε 2 τεύχη και το ένα να το αφήσετε στο καφενείο, όπως λέγει συνέχεια και ο Καρατζαφύρερ για την Α1 του)

Ε λοιπόν! Με το βίντεο αυτό διαπιστώσαμε πόσο άξιο μαθητούδι του Πλεύρη είναι και ο βουλευτής του ΛΑΟΣ. Ο ίδιος κουτοπόνηρος τρόπος παραχάραξης της ιστορίας, η ίδια κακοποίηση των αρχαίων συγγραφέων. Και να σκεφτείτε ότι πιστεύαμε, σαν ιστορικός που είναι, ότι θα πρόσεχε περισσότερο από τον ατζαμή πνευματικό του μπαμπά.

Όπως είδατε και ακούσατε στο βίντεο, βάζει τον Ισοκράτη να ισχυρίζεται ότι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες, κατοικούσαν από πάντα την ίδια χώρα, και δεν είναι «μιγάδες από πολλά έθνη».

Ο Ισοκράτης όμως δεν μιλάει για τους Έλληνες. Μιλάει για τους Αθηναίους. Και δεν συγκρίνει τους Έλληνες με τους βαρβάρους. Συγκρίνει τους Αθηναίους με τους Έλληνες. Κι η «χώρα» που κατοικείται από τους ίδιους δεν είναι η Ελλάδα. Είναι η Αθήνα.

Ας δώσουμε στον Ισοκράτη την ευκαιρία που δεν του έδωσε ο λογοκριτής Άδωνις, να μας τα πει ολόκληρα:

«Ὁμολογεῖται μέν γάρ τήν πόλιν ἠμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καί μεγίστην καί παρά πάσιν ἀνθρώποις ὀνομαστοτάτην• οὕτω δέ καλῆς της ὑποθέσεως οὔσης, ἐπί τοῖς ἐχομένοις τούτων ἔτι μᾶλλον ἠμᾶς προσήκει τιμάσθαι. Ταύτην γάρ οἰκοῦμεν οὔχ ἑταίρους ἐκβαλόντες οὔδ ἐρήμην καταλαβόντες οὔδ ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες, ἄλλ οὕτω καλῶς καί γνησίως γεγόναμεν ὠστ ἐξ ἦσπερ ἔφυμεν, ταύτην ἔχοντες ἅπαντα τόν χρόνον διατελοῦμεν, αὐτόχθονες ὄντες καί τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἶσπερ τούς οἰκειοτάτους τήν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν.» (§ 23, 24).


Μετάφραση (λίγο πεζή και πρόχειρη, ζητώ συγγνώμη):
«Διότι είναι αποδεκτό ότι η πόλη μας είναι η πιο παλιά, η πιο μεγάλη, και η πιο ξακουστή σε όλους τους ανθρώπους. Κι αν και ήταν από το ξεκίνημά της τόσο όμορφη, ακόμα περισσότερο ταιριάζει να μας αποδοθούν τιμές για τα όσα ακολούθησαν. Διότι κατοικούμε στον ίδιο τόπο, χωρίς να έχουμε διώξει τους προηγούμενους κατοίκους του, χωρίς να τον έχουμε κατακτήσει έρημο, και χωρίς να έχουμε συγκεντρωθεί μιγάδες από πολλά έθνη. Έχουμε τόσο όμορφη και γνήσια καταγωγή, ώστε κι αυτή τη γη, από την οποία γεννηθήκαμε, να την κατέχουμε εις τον αιώνα τον άπαντα χωρίς διακοπή, καθώς είμαστε αυτόχθονες, και προσαγορεύουμε την πόλη με τους ίδιους χαρακτηρισμούς που δίνουμε στους πιο κοντινούς μας συγγενείς».

Μέχρις εδώ η πλαστογραφία του Άδωνη έγκειται στο ότι ανάγει την πόλη σε χώρα, και τους Αθηναίους τους κάνει εν γένει Έλληνες.

Προσέξτε όμως τι αποκρύπτει ο Άδωνις (και η Τζιροπούλου- Ευσταθίου), για να μην του τιναχτεί το ιδεολόγημα στον αέρα, και τι λέει ο Ισοκράτης αμέσως παρακάτω:

«Μόνοις γάρ ἠμίν τῶν Ἑλλήνων τήν αὐτήν τροφόν καί πατρίδα καί μητέρα καλέσαι προσήκει» (§ 25).

Μετάφραση:
«Διότι από όλους τους Έλληνες, μόνο εμείς [οι Αθηναίοι] έχουμε δικαίωμα να αποκαλούμε αυτή [την πόλη] τροφό, πατρίδα και μητέρα».

Τι λέει δηλαδή ο Ισοκράτης; Σχεδόν το ανάποδο από αυτό που του βάζει στο στόμα ο Άδωνις. Ότι από όλους τους Έλληνες, μόνο οι Αθηναίοι έχουν δικαίωμα να υπερηφανεύονται ότι είναι αυτόχθονες. Δηλαδή, οι άλλοι Έλληνες δεν έχουν αυτό το δικαίωμα.

Όσοι είναι κάπως εξοικειωμένοι με το αντικείμενο, ή έστω κάνανε τον Επιτάφιο του Περικλή στο σχολείο, θα γνωρίζουν ότι στις πανηγυρικές ή επιτάφιες ομιλίες της Αθήνας, ήταν αγαπημένο θέμα των Αθηναίων να καυχιούνται για την αυτόχθονα καταγωγή τους, και να την αντιπαραβάλλουν με την καταγωγή των άλλων Ελλήνων, ιδιαίτερα των Σπαρτιατών, τότε που ήταν και στα μαχαίρια. Για παράδειγμα, στην παράγραφο 63 ο Ισοκράτης χαρακτηρίζει τους Σπαρτιάτες «ἐπήλυδας». Και «ἔπηλυς» ονομάζεται ο ξένος, αυτός που έρχεται από αλλού. Έτσι τους ονομάζει κι ο Ηρόδοτος, στο 8, 73, μαζί με άλλα τρία φύλα της Πελοποννήσου.

Φυσικά, επειδή τα είπε ο Ισοκράτης, δεν πα να πει ότι ισχύουν κιόλας.
Γιατί, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι ο Άδωνις έλεγε την αλήθεια (για όσους πιστεύουν σε θαύματα), θα έπρεπε άραγε να καταπιούμε αμάσητο ότι μας είπε ο αρχαίος, λες και τάχα οι αρχαίοι ήταν αυθεντίες και δεν κάναν ποτέ λάθη;
Αν είναι έτσι, πετάξτε τα σύγχρονα βιβλία αστρονομίας, και μάθετε ότι η γη είναι το κέντρο του κόσμου, και οι πλανήτες και τ’ αστέρια γυρίζουν γύρω-γύρω χάρη σε κάτι παράξενες ουράνιες σφαίρες, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη. Ή πάλι, ότι η γη είναι κυλινδρικού σχήματος, σύμφωνα με τον Αναξίμανδρο. Ή πάλι, αν θέλετε κάτι σε πιο ηλιοκεντρικό, ότι ο ήλιος είναι το κέντρο του σύμπαντος, σύμφωνα με τον Αρίσταρχο.

Ποιος απ’ όλους έχει δίκαιο, αφού οι αρχαίοι ήταν αυθεντίες;


Παρέ
νθεση:
Για τους πιο hardcore υπάρχει και η άλλη εκδοχή, όπου ο ήλιος διέσχιζε τον ουρανό πάνω σε ένα ολόχρυσο άρμα που το έσερναν τρία ζευγάρια λευκά άλογα από τη Δύση στην Ανατολή.
Μην το γελάτε. Υπάρχουν και αυτοί για τους οποίους αυτά δεν είναι άλλο από την πραγματικότητα.
Ναι, για αυτόν που θαυμάζει ο Άδωνις μιλάμε:



Ολόκληρη η κωμωδία, εδώ
(λέει και πως "αποδεικνύονται" ότι όλα αυτά είναι αλήθεια)


Είναι αστείο. Ο Άδωνις και λοιποί εθνικιστές θεωρούν αυθεντίες τους αρχαίους, τη στιγμή που οι ίδιοι οι αρχαίοι δεν αντιλαμβάνονταν σε καμία περίπτωση έτσι τους εαυτούς τους. Στην αρχαία ιστορία των ιδεών θα συναντήσουμε γόνιμες αντιπαραθέσεις, αμφισβητήσεις, ιδεολογικές μάχες, τέλος πάντων ό, τι χρειάζεται για να εμπλουτίζεται και να ανανεώνεται το ανθρώπινο πνεύμα. Και φυσικά θα βρούμε και πολλά λάθη, και παραλήψεις, και ανακρίβειες, και απ’ όλα. Διότι και οι αρχαίοι ημών ήταν «ανθρώπινοι, πολύ ανθρώπινοι».

Και για να επανέλθουμε στον Άδωνη, μιλάει για τον Ισοκράτη λες και ο αρχαίος διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα ανθρωπολογικά, αρχαιολογικά και λοιπά στοιχεία, ώστε η άποψή του να μένει αναναίρετη εις τους αιώνας των αιώνων. Ο ίδιος ο Ισοκράτης όμως δείχνει να κατανοεί στην παράγραφο 28 ότι οι απαρχές της πόλης χάνονται στο μύθο.
Διαφορετικά, να δεχτούμε σαν ιστορική αλήθεια ότι οι Αθηναίοι, εκτός από το ότι ήταν αυτόχθονες, ανακάλυψαν και τη γεωργία χάρη στη θεά Δήμητρα (εδώ θα βρίσκαμε τον Πλεύρη σύμφωνο)!

Θα ήταν σφάλμα όμως να αποδώσουμε το ατόπημα του Άδ-όνειδος σε απροσεξία. Διότι δεν γίνεται να διαβάζεις σε μία παράγραφο «πόλη» και να καταλαβαίνεις «χώρα». Δεν γίνεται να διαβάζεις «είμαστε οι μόνοι αυτόχθονες από τους Έλληνες», και να καταλαβαίνεις «όλοι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες». Ο οποιοσδήποτε ανοίξει το βιβλίο του Ισοκράτη στη συγκεκριμένη σελίδα, καταλαβαίνει αμέσως τι ήθελε να πει ο αρχαίος. Αν προσέξετε το βίντεο, θα δείτε ότι το βιβλίο που κρατά ο Άδωνις παραπέμπει στις παραγράφους 23 και 24. Και φυσικά δε βγάζει κιχ για την παράγραφο 25, η οποία βέβαια έχει όλο το ζουμί.

Όχι, όλα αυτά δεν είναι απροσεξία. Η αλήθεια είναι μία, και είναι τούτη:
Ο Άδωνις , όταν είχε μπροστά του το κείμενο, ήξερε πολύ καλά τι διάβαζε. Όμως δεν άνοιξε Ισοκράτη για τη χαρά της γνώσης. Όταν άνοιξε το βιβλίο, έψαχνε. Έψαχνε να βρει φράσεις που να συνηγορούν, να δικαιολογούν, ή να μοιάζουν με τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές του απόψεις, για να μπορεί μετά να μας πει «κοιτάξτε, κι ο Ισοκράτης που θαυμάζετε, είναι σαν τα μούτρα μου». Κι επειδή από τη μια βρήκε φράσεις που του κάναν, π.χ. «είμαστε αυτόχθονες», «δεν είμαστε μιγάδες», από την άλλη όμως φράσεις τύπου «όχι όπως οι άλλοι Έλληνες» του χάλαγαν τη συνταγή, έκοψε κι έραψε τον Ισοκράτη στα μέτρα του.

Το αυτό ισχύει και για την Τζιροπούλου-Ευσταθίου, η οποία δείτε πως παρουσιάζει τον Ισοκράτη στο βιβλίο της:


Βλέπουμε μόνο ένα μικρό απόσπασμα, το οποίο σκοπίμως τελειώνει -και φυσικά με παχιά γράμματα- στο «αὐτόχθονες ὄντες»!
Ούτε καν την επόμενη τελεία δεν περιμένει για να τελειώσει την πρότασή του ο κατακρεουργημένος Ισοκράτης.
Και πιο πάνω βλέπουμε κι άλλα παχιά γράμματα στο «από της γης ετέχθη», όπου όλοι μπορούν να φανταστούν τι σκοπιμότητες εξυπηρετεί κι αυτό..

Βέβαια δεν είναι να περιμένει κανείς και τίποτα το σοβαρό από την Τζιροπούλου-Ευσταθίου. Διευθύντρια σπουδών στην «Ελληνική Αγωγή» του Αδ-όνειδος είναι. Αν δε ταιριάζανε, δε θα συμπεθεριάζανε.

Υπάρχουν βέβαια και φορές όπου η κα. Τζιροπούλου λέει και τα πράγματα με το όνομά τους:



Και εδώ μπορείτε να τη θαυμάσετε με το αφεντικό της, πόσο εύκολα και πόσο ωραία αποδίδουν συλλογικές ευθύνες στους Τούρκους με αφορμή το μεσαιωνικό «παλούκωμα»: βίντεο 1, βίντεο 2
Οι συλλογικές ευθύνες βέβαια, για όσους δε γνωρίζουν, δεν αποδίδονται σε όλους. Αποδίδονται μόνο σε «οχτρούς». Π.χ. Οβριούς, Αλβανούς, Τούρκους κ.ο.κ.
Γιατί για παράδειγμα στους Βυζαντινούς δε θα συνέφερε να αποδοθεί συλλογική ευθύνη για τις "χριστιανικές" και "πολιτισμένες" διαπομπεύσεις που συνήθιζαν να κάνουν, όπου τα τούρκικα παλουκώματα φάνταζαν δίπλα τους σαν ταξιδάκια αναψυχής, διότι μετά με τι μούτρα θα θέλουμε να πάρουμε ντη Μπόλη;
Διαπομπεύσεις σαν αυτή του Ανδρόνικου Κομνηνού, του οποίου του μάδησαν τα γένια, του ξερίζωσαν όλα τα δόντια με τανάλια, τον τύφλωσαν στο δεξί μάτι, του έκοψαν το δεξί χέρι. Την επομένη τον τυφλώνουν και στο αριστερό μάτι και τον παραδίδουν στο πλήθος. Το οποίο πλήθος τον χτυπούσε με ρόπαλα, τον τρυπούσε με μυτερά ραβδιά, τον λιθοβολούσε, τον περιέλουσε με βραστό νερό, τον κρέμασε ανάποδα και του ξερίζωσε τα γεννητικά όργανα και του τα έβαλε στο στόμα, και συνέχισε να του κόβει κομμάτια από το κορμί του (...).

Μας περισσεύει καμιά συλλογική ευθύνη και για εδώ μήπως κ. Άδωνι και κ. Τζιροπούλου;
Ή ήταν απλά η εποχή και οι συγκυρίες τέτοιες;



Για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, δεν είναι η μοναδική φορά που χρησιμοποιεί ο αγαπητός Άδωνις αυτή τη μέθοδο. Δείτε π.χ. εδώ: http://sarantakos.wordpress.com/2009/03/19/adocheat-2/#more-263 . Αυτός είναι ο τρόπος ανάγνωσης της πατριωτάρας του κοινοβουλίου.
Και στη συνέχεια λέει:



«Το να λένε ότι δήθεν είπε ο Ισοκράτης ότι όλοι είναι στην ελληνική παιδεία και άλλες ανοησίες τους αρέσει. Το ότι ο Ισοκράτης στο ίδιο κείμενο, δύο παραγράφους παραπάνω, λέει ότι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες, αυτό δεν τους αρέσει».

Κατά το γνωστό λαοτιανό τρόπο, αυτά που ο Άδωνις εδώ χαρακτηρίζει ως ανοησίες, στο επίσημο πλαίσιο θέσεων του ΛΑΟΣ αποτελούν ύψιστη αρετή:

Image Hosted by ImageShack.us



________________________


Οι χειρότεροι εχθροί κάθε έθνους είναι οι εθνικιστές του. Το αποδεικνύουν τουλάχιστον περίτρανα οι δικοί μας, ατιμάζοντας πρόστυχα την ελληνική γραμματεία, και προσπαθώντας να καλύψουν το πνευματικό τους κενό με θεωρίες περί φυλής, γονιδίων, και τέλος πάντων οτιδήποτε δεν απαιτεί ιδιαίτερη κριτική ικανότητα.

Όσο για τον Άδωνι, τον οποίο έχουμε κάθε δικαίωμα να αποκαλούμε απατεώνα, του ευχόμαστε «καλό Σεπτέμβρη».


******************



UPDATE

Ό Άδωνις απάντησε στο παραπάνω άρθρο μέσα από την εκπομπή του στο ΤηλεΆστυ "Ελλήνων Έγερσις".
Ή απάντηση του και η ανταπάντησή μας, στο λινκ που ακολουθεί:









_____________________________

Παλιά σχόλια (451): Σελ.2 , Σελ.1
Κοινοποιήστε το στο..
 
Υποσέλιδο
Κορυφή