10 Μαΐ 2009

Η απάντηση του ΆδωνΗ στο JUNGLE-Report για το θέμα του Ισοκράτη

10 Μαΐ 2009 , 10:52 μ.μ.


Ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε -ή μάλλον προσπάθησε να απαντήσει- μέσα από την εκπομπή του "Ελλήνων Έγερσις" στο πρόσφατο άρθρο μας Άδωνις Γεωργιάδης: Ο Παραχαράκτης, όπου αποδεικνύουμε με όλα τα απαραίτητα στοιχεία, ότι για τις πολιτικές του σκοπιμότητες προέβη σε εσκεμμένη διαστρέβλωση των λεγομένων του Ισοκράτη.
(για όσους δε γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, καλό είναι να διαβάσουν πρώτα το εν λόγω άρθρο μας και να δούν και το σχετικό βίντεο με τη διαστρέβλωση)

Ας δούμε πρώτα την απάντησή του:



(ο κος Γεωργιάδης σαφώς και ξέρει ότι το άρθρο γράφτηκε από το JUNGLE-Report και ότι το indymedia απλώς το αναδημοσίευσε, όπως άλλωστε έκαναν και άλλα sites, αλλά θεωρεί σκόπιμο να το αναφέρει συνέχεια διότι πρέπει να ακούγεται συνέχεια, λόγω της εκστρατείας προπαγάνδας που έχει ξεκινήσει τελευταία εναντίον του ολόκληρος ο ακροδεξιός χώρος)

Ακούγοντας με προσοχή την απάντηση του κ. Άδωνη* (είμαστε θολοκουλτουριάρηδες και χρησιμοποιούμε τον άλλο δόκιμο τύπο της δημοτικής), οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι κάναμε ένα μεγάλο λάθος, και ίσως πρέπει να ζητήσουμε μία μεγάλη συγγνώμη.

Τόσο καιρό κατηγορούσαμε πολλές φορές τους σχολιαστές μας και υποστηρικτές του ΛΑΟΣ, ότι δεν εστιάζουν στο κυρίως θέμα των αναρτήσεών μας, αλλά στρεψοδικούν, αποπροσανατολίζουν, και αποφεύγουν να απαντήσουν σε αυτά που δεν τους συμφέρει. Όταν όμως πήραμε και απάντηση από τον ίδιο τον βουλευτή τους, καταλάβαμε πόσο σκληρά και άδικα κρίναμε μέχρι τώρα τους λαοτιανούς σχολιαστές μας. Μπροστά στον Άδωνη Γεωργιάδη δεν πιάνουν μία.

Διότι από τα οκτώμισι σχεδόν λεπτά της απάντησης, ζήτημα είναι τα δύο να αφορούν το θέμα μας. Το μεγαλύτερο μέρος της απάντησης του κ. Άδωνη αναλώνεται στις προσπάθειες του Ισοκράτη να ενωθούν οι Έλληνες, και να στραφούν εναντίον των βαρβάρων. Εντελώς άσχετο δηλαδή με την κατηγορία που του προσάπτουμε.

Λες και υποστηρίξαμε εμείς ποτέ ότι ο Ισοκράτης είναι ο πατέρας της παγκοσμιοποίησης, κι ο κήρυκας της παγκόσμιας ειρήνης!

Ποιο είναι το θέμα: ο Άδωνις Γεωργιάδης έχει σαν κύριο αντικείμενό του του μια γενετική έρευνα που αποδεικνύει (!) ότι η γενετική σύσταση των αρχαίων Ελλήνων έχει μείνει σχεδόν αναλλοίωτη, εις το πέρασμα των αιώνων. Προς επίρρωση αυτής της θέσης, αναφέρει ένα κουτσουρεμένο χωρίο του Ισοκράτη, παρουσιάζοντάς το με τρόπο που να φαίνεται ο ψευδής ισχυρισμός ότι κατά τον Ισοκράτη όλοι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες.



Πάμε λοιπόν πάλι, με απλά λόγια και μικρά βηματάκια, να δούμε α) τι έλεγε ο Άδωνις για τον Ισοκράτη, β) τι λέει ο ίδιος ο Ισοκράτης, γ) τι λέει ο Άδωνις ότι έλεγε για το τι λέει ο Ισοκράτης.

Σε απλή μορφή, όπως ακριβώς λέει και ο SRY σε σχετικό του σχόλιο:

«Γιωργάκης είπε: "Από όλα τα παιδάκια, μόνο εμένα αγαπάει η δασκάλα".

Κωστάκης είπε: "Ο Γιωργάκης είπε, ότι η δασκάλα αγαπάει ΟΛΑ τα παιδάκια".

Συμπέρασμα: Ασχέτως αν ο Γιωργάκης λέει αλήθεια ή ψέματα, ο Κωστάκης είναι αποδεδειγμένα ψεύτης.

Πάμε και στο πιο «δύσκολο»:

Ισοκράτης είπε: "Από όλους τους Έλληνες, μόνο οι Αθηναίοι είναι αυτόχθονες".

Άδωνις είπε: "Ο Ισοκράτης είπε, ότι ΟΛΟΙ οι Έλληνες είναι αυτόχθονες".

Συμπέρασμα: ΑΣΧΕΤΩΣ αν ο Ισοκράτης λέει αλήθεια ή ψέματα, ο Άδωνις είναι αποδεδειγμένα ψεύτης.»


Ας εξετάσουμε τώρα την αδώνια παραχάραξη αναλυτικά:



Ο Άδωνις (ή Άδωνης) Γεωργιάδης ισχυρίζεται: « “αεί κατοικούντες την αυτή χώραν” [οι Έλληνες], λέει ο Ισοκράτης».

Πουθενά στον Πανηγυρικό δεν γράφει ο Ισοκράτης αυτή την πρόταση. ΠΟΥΘΕΝΑ!
(ολόκληρος ο Πανηγυρικός είναι εδώ, μπορεί να ψάξει όποιος θέλει)
Η φράση αυτή ανήκει στον Επιτάφιο του Περικλή, όπως θα δούμε παρακάτω.

Και προς το τέλος του βίντεο ο Άδωνις λέει: «Το ότι ο Ισοκράτης στο ίδιο κείμενο, δύο παραγράφους παραπάνω, λέει ότι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες, αυτό δεν τους αρέσει».



Από το ίδιο το πρωτότυπο κείμενο που είχαμε παραθέσει στην προηγούμενη ανάρτηση, που θα το βρείτε εδώ, ήταν περισσότερο από φανερό (;) ότι το «αυτόχθονες» δεν προσδιορίζει τους Έλληνες εν γένει, όπως ψευδώς λέει ο κ. Άδωνις, αλλά τους Αθηναίους συγκεκριμένα, και μόνον αυτούς (πάντα στα πλαίσια του εν λόγω κειμένου).

Πάμε και στο επίμαχο σημείο, δηλαδή αυτό που λέει ο Ισοκράτης αμέσως παρακάτω: «Μόνοις γάρ ἠμίν τῶν Ἑλλήνων τήν αὐτήν τροφόν καί πατρίδα καί μητέρα καλέσαι προσήκει».

Το «γαρ» επεξηγεί την παραπάνω πρόταση, δηλαδή την «αὐτόχθονες ὄντες καί τῶν ὀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἶσπερ τούς οἰκειοτάτους τήν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν».

Για ποιο λόγο οι Αθηναίοι είναι αυτόχθονες, και αναφέρονται στην πόλη όπως και στους συγγενείς τους;

Απάντηση του Ισοκράτη:
Διότι (γαρ) μόνο εμείς (μόνοις ημίν) [τοις Αθηναίοις], από όλους τους Έλληνες (των Ελλήνων = κραυγαλέα γενική διαιρετική), έχουμε δικαίωμα/ταιριάζει/είναι σωστό (προσήκει) να αποκαλούμε (καλέσαι) την ίδια την πόλη μας (την αυτήν) τροφό και πατρίδα και μητέρα (τροφόν καί πατρίδα καί μητέρα).
Πιο ξεκάθαρη διατύπωση δεν θα μπορούσε να υπάρξει! Όταν λοιπόν στο δεύτερο βίντεο ο καημένος Λεωνίδας ωρύεται ότι δεν εννοούσε αυτό ο Ισοκράτης, βγάζει τρελό τον ίδιο τον Ισοκράτη.



Και η παραχάραξη καλά κρατεί!
Στην απάντηση που μας έδωσε ο Γεωργιάδης, λέει ότι ο Ισοκράτης εννοούσε: (4:47) «Τι είμαστε εμείς οι Αθηναίοι που ’μαστε το ίδιο μ’ όλους τους άλλους; Είμαστε αυτόχθονες. Ποια είναι η διαφορά από τους άλλους; Εμείς είμαστε πιο αρχαίοι ακόμα».



Πρόκειται για εντελώς ψευδή και αστεία παρερμηνεία του αρχαίου κειμένου. Κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε στο συγκεκριμένο χωρίο πρώτον μια μικρή έστω υπόνοια ότι και οι άλλοι Έλληνες είναι το ίδιο με τους Αθηναίους, δηλαδή αυτόχθονες, και δεύτερον θα απαιτούσε την εμφάνιση κάποιου συγκριτικού βαθμού. Τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει και δεν εντοπίζεται στο κείμενο.

Διότι αυτό που λέει ο Άδωνις με άλλα λόγια είναι ότι κατά τον Ισοκράτη όλοι μεν οι Έλληνες είναι αυτόχθονες, απλά οι Αθηναίοι είναι οι αρχαιότεροι. Ψέμα!

Το επίμαχο χωρίο έχει έναν πολύ, μα πάρα πολύ συγκεκριμένο στόχο, που απέχει παρασάγγας από την ερμηνεία-παραχάραξη του Γεωργιάδη: Να συγκρίνει τους Αθηναίους με τους άλλους Έλληνες, αλλά κυρίως με τους Λακεδαιμόνιους στο θέμα της καταγωγής· αυτόχθονες οι μεν, επηλύδες οι δε.

Ας ανοίξει ο κ. Άδωνις το εξαιρετικό λεξικό Liddell-Scott (να και κάτι τουλάχιστον στο οποίο συμφωνούμε), στο λήμμα «αυτόχθων». Λέει στη δική μας έκδοση: «αναφυείς εξ αυτής της γης, ουχί έξωθεν ελθόντες, οι εγχώριοι. […] Ως επίθετο: γηγενής, επιχώριος».

Το αντίθετο λοιπόν του «αυτόχθονες», είναι οι «έξωθεν ελθόντες». Και ποιοι είναι οι «έξωθεν ελθόντες»; Όπως γράφει πάλι το ίδιο λεξικό, είναι οι «επήλυδες». Ακριβώς έτσι χαρακτηρίζει ο Ισοκράτης τους Λακεδαιμόνιους στον Πανηγυρικό, παρ. 63.

Οπότε, κ. Γεωργιάδη, αφού ο Ισοκράτης στο ίδιο ακριβώς κείμενο χαρακτηρίζει τους Λακεδαιμονίους «επήλυδες», δηλαδή το ακριβώς αντίθετο του «αυτόχθονος», τότε πως είναι δυνατόν να θεωρεί ΌΛΟΥΣ τους Έλληνες αυτόχθονες;;

Τα γράφαμε και στο προηγούμενο άρθρο, αλλά ποιος μας πρόσεχε:
«Όσοι είναι κάπως εξοικειωμένοι με το αντικείμενο, ή έστω κάνανε τον Επιτάφιο του Περικλή στο σχολείο, θα γνωρίζουν ότι στις πανηγυρικές ή επιτάφιες ομιλίες της Αθήνας, ήταν αγαπημένο θέμα των Αθηναίων να καυχιούνται για την αυτόχθονα καταγωγή τους, και να την αντιπαραβάλλουν με την καταγωγή των άλλων Ελλήνων, ιδιαίτερα των Σπαρτιατών, τότε που ήταν και στα μαχαίρια. Για παράδειγμα, στην παράγραφο 63 ο Ισοκράτης χαρακτηρίζει τους Σπαρτιάτες «ἐπήλυδας». Και «ἔπηλυς» ονομάζεται ο ξένος, αυτός που έρχεται από αλλού. Έτσι τους ονομάζει κι ο Ηρόδοτος, στο 8, 73, μαζί με άλλα τρία φύλα της Πελοποννήσου.»
Το σχήμα λοιπόν που περνάει ο Ισοκράτης είναι:

Αυτόχθονες ≠ επήλυδες.

Αθηναίοι = αυτόχθονες.

Λακεδαμόνιοι = επήλυδες.

Επειδή όμως ο Α. Γεωργιάδης (κάνει πως) δεν καταλαβαίνει, και θέλει την τροφή μασημένη, θα του παραθέσουμε τα σχετικά εκείνα χωρία από τρεις επιτάφιες ομιλίες, οι οποίες αναπαράγουν στερεότυπα το ίδιο ακριβώς μοτίβο: το καύχημα των Αθηναίων για την αυτόχθονα καταγωγή τους, σε σύγκριση με άλλους, Έλληνες και ξένους.


1. (Θουκυδίδης, Περικλέους Επιτάφιος, Β, 36)
«Άρξομαι δ’ από των προγόνων πρώτον· δίκαιον γαρ αυτοίς και πρέπον δ’ άμα εν τω τοιώδε την τιμήν ταύτην της μνήμης δίδοσθαι. Την γαρ χώραν οι αυτοί οικούντες διαδοχή των επιγιγνομένων μέχρι τούδε ελευθέραν δι’ αρετήν παρέδοσαν».

Μετάφραση:

«Θα αρχίσω πρώτα από τους προγόνους μας. Διότι είναι δίκαιο και σωστό γι’ αυτούς τέτοιες στιγμές να τους αποδώσουμε αυτή την τιμή της ανάμνησης. Διότι κατοικώντας στον ίδιο τόπο οι ίδιοι, από γενιά σε γενιά, τον παρέδωσαν μέχρι σήμερα ελεύθερο χάρη στην αρετή τους».
Ο Θουκυδίδης απευθύνεται εδώ αποκλειστικά και μόνο στους Αθηναίους. Η λέξη «χώραν» δεν είχε αποκτήσει στους αρχαίους τη σημασία που της αποδίδουμε εμείς σήμερα. Σήμαινε χώρο, τόπο, περιοχή, μέρος. Π.χ. στον «Τίμαιο» του Πλάτωνα, «χώρα» ονομάζεται η αφηρημένη έννοια του «χώρου».

Όταν λοιπόν ο Άδωνις απέδιδε τα λόγια αυτά του Θουκυδίδη στον Ισοκράτη, παραπλανητικά άφηνε να εννοηθεί ότι ο αρχαίος μιλούσε για «χώρα» όπως την καταλαβαίνουμε εμείς σήμερα, δηλαδή την Ελλάδα συνολικά.

2. (Δημοσθένης, Επιτάφιος, §4)
«Η γαρ ευγένεια τώνδε των ανδρών εκ πλείστου χρόνου παρά πάσιν ανθρώποις ανωμολόγηται. Ου γαρ μόνον εις πατέρ’ αυτοίς και των άνω προγόνων κατ’ ανδρ’ ανενεγκείν εκάστω την φύσιν έστιν, αλλ’ εις όλην κοινή την υπάρχουσαν πατρίδα, ης αυτόχθονες ομολογούνται είναι. Μόνοι γαρ πάντων ανθρώπων, εξ ήσπερ έφυσαν, ταύτην ώκησαν και τοις εξ αυτών παρέδωκαν, ώστε δικαίως αν τις υπολάβοι τους μεν επήλυδας ελθόντας εις τας πόλεις και τούτων πολίτας προσαγορευομένους ομοίους είναι τοις εισποιητοίς των παίδων, τούτους δ’ γνησίους γόνω της πατρίδος πολίτας είναι.»

Μετάφραση:

«Διότι όλοι οι άνθρωποι παραδέχονται από πολύ παλιά την καλή γενιά αυτών εδώ των ανδρών. Γιατί καθένας από αυτούς δεν ανάγει την καταγωγή του μόνο στον πατέρα του και στους παλιότερους προγόνους, αλλά σε ολόκληρη την ίδια την πατρίδα, της οποίας είναι παραδεκτό ότι είναι αυτόχθονες. Διότι μόνο αυτοί από όλους τους ανθρώπους, κατοίκησαν την γη από την οποία γεννήθηκαν, και την παρέδωσαν στους απογόνους τους, ώστε δίκαια θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς όσους έρχονται από άλλο τόπο στις πόλεις και ονομάζονται πολίτες όμοιους με υιοθετημένα παιδιά, ενώ αυτούς εδώ ότι είναι γνήσιοι πολίτες, παιδιά της πατρίδας.»
Κι εδώ ο Δημοσθένης αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στους Αθηναίους, τιμώντας τους νεκρούς (Αθηναίους) στη μάχη της Χαιρώνειας. Κι εδώ φυσικά «πατρίδα» δεν εννοείται αυτό που καταλαβαίνουμε σήμερα, αλλά η πόλη-κράτος, υποδηλώνοντας τη συγγενική σχέση: πατήρ - πατρίδα.

Και κατ’ αναλογία με τον λόγο του Ισοκράτη, που καθόλου δεν θα αρέσει στον Άδωνη, ο Δημοσθένης χαρίζει την ιδιότητα του «αυτόχθονα» μόνο στους Αθηναίους, με μια διατύπωση που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.


3. (Πλάτων, Μενέξενος, 237b2-c3)
«της δ’ ευγενείας πρώτον υπήρξε τοίσδε η των προγόνων γένεσις ουκ έπηλυς ούσα, ουδ’ τους εκγόνους τούτους αποφηναμένη μετοικούντας εν τη χωρα άλλοθεν σφων ηκόντων, αλλ’ αυτόχθονας και τω όντι εν πατρίδι οικούντας και ζώντας, και τρεφομένους ουχ υπό μητρυιάς ως οι άλλοι, αλλ’ υπό μητρός της χώρας εν η ώκουν, και νυν κείσθαι τελευτήσαντας εν οικείοις τόποις της τεκούσης και θρεψάσης και υποδεξαμένης»

Μετάφραση:

«Και πρώτον μιλώντας για την καλή τους γενιά, η καταγωγή των προγόνων τους δεν ήταν ξενική, ούτε οι απόγονοί τους ήρθαν σε αυτόν τον τόπο μέτοικοι από αλλού, αλλά ήταν αυτόχθονες και πραγματικά κατοικούσαν και ζούσαν στην πατρίδα τους, ανατραφέντες όχι από μητριά όπως οι άλλοι, αλλά από τη μάνα-γη στην οποία κατοικούσαν, και τώρα κείτονται νεκροί σε τόπο οικείο που τους γέννησε και τους ανέθρεψε και τους δέχτηκε».
Ξανά το ίδιο σχήμα: Αντιπαραβολή αυτοχθόνων με επήλυδες. Πρόκειται για ξεκάθαρη σπόντα με κύριο αποδέκτη τους Λακεδαιμόνιους, κι όχι απλά και αόριστα τους βαρβάρους.


Συνεπώς:

Το συγκεκριμένο χωρίο του Ισοκράτη, δεν είναι παρά ένα στερεότυπο μοτίβο που επαναλαμβανόταν σταθερά στις δημόσιες αγορεύσεις της Αθήνας. Σκοπός του είναι να αποδείξει την «ανωτερότητα» της Αθήνας εν συγκρίσει με τις άλλες ελληνικές πόλεις, κυρίως αυτή των Σπαρτιατών, κι όχι την ανωτερότητα των Ελλήνων εναντίον των βαρβάρων. Άλλωστε και ο Ηρόδοτος ονομάζει «αυτόχθονες» τους Λίβυες και τους Αιθίοπες στη γη που κατοικούσαν, ενώ τους Έλληνες και τους Φοίνικες που κατοικούσαν στην περιοχή εκείνη τους λέει «επήλυδες» (Ηρόδοτος, 4, 197).

Και φυσικά ο Ισοκράτης ούτε λέει ούτε υπονοεί σε καμία των περιπτώσεων ότι όλοι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες. Αυτό συμβαίνει μόνο στο μυαλό του κ. Άδωνη.

Ο ισχυρισμός που πρόβαλλαν οι Αθηναίοι για την αυτόχθονα καταγωγή τους, την οποία και αντιπαρέβαλλαν με αυτή των άλλων Ελλήνων, σφραγίζεται και με τη μαρτυρία του Θουκυδίδη:
«φαίνεται γαρ η νυν Ελλάς καλουμένη ου πάλαι βεβαίως οικουμένη, αλλά μεταναστάσεις τε ούσαι τα πρότερα και ραδίως έκαστοι την εαυτών απολείποντες βιαζόμενοι υπό τινων αιεί πλειόνων. […] την γουν Αττικήν εκ του επί πλείστον διά το λεπτόγεων αστασίαστον ούσαν άνθρωποι ώκουν οι αυτοί αιεί»
(Θουκυδίδης Α, 2)


Μετάφραση:

«Φαίνεται ότι η σήμερα ονομαζόμενη Ελλάδα δεν είχε, παλιότερα, μόνιμους κατοίκους. Οι μεταναστεύσεις, τότε, ήσαν συχνές και οι διάφοροι κάτοικοι, πιεζόμενοι από άλλα, νέα και πάντα πολυαριθμότερα φύλα, εγκατέλειπαν εύκολα την περιοχή που κατοικούσαν.[…] Οπωσδήποτε όμως η Αττική, επειδή ήταν λεπτόγειος, δεν γνώρισε επαναστάσεις και γι’ αυτό την κατοικούσαν από πάντα οι ίδιοι άνθρωποι» (μτφ. Α. Βλάχου).
Εξάλλου η έννοια της «αυτοχθονίας» δεν έχει καμία σχέση με την έννοια της «φυλετικής συγγένειας». Θα μπορούσαν δύο φύλα να είναι συγγενικά, κι ωστόσο μόνο το ένα να είναι αυτόχθον, διότι το άλλο μετανάστευσε. Όταν λοιπόν ο Άδωνις, ορμώμενος από τη φυλετική συγγένεια, ισχυρίζεται εκ μέρους του Ισοκράτη την αυτοχθονία όλων των Ελλήνων, παραχαράσσει και κακοποιεί σε κακουργηματικό βαθμό τον αρχαίο.

Η απάντηση λοιπόν που μας έδωσε έρχεται να επιβεβαιώσει την υπόθεσή μας ότι η παραχάραξη αυτή δεν ήταν ακούσια, αλλά σκόπιμη.

Πάμε τώρα και στην ηθική αξιολόγηση του χωρίου.



Ο Άδωνις επικροτεί τον τρόπο με τον οποίο ο Ισοκράτης χρησιμοποιεί τον όρο «αυτόχθων», ως προσδιορισμό «ανωτερότητας» κάποιου έναντι κάποιου άλλου, κάτι που εμείς τάχα το παραβλέψαμε.

Θα πρέπει φαίνεται να κάνουμε κόπυ-πέιστ ολόκληρο το παλιό μας άρθρο. Δεν πρόσεξε προφανώς ούτε όταν γράφαμε:
«Φυσικά, επειδή τα είπε ο Ισοκράτης, δεν πα να πει ότι ισχύουν κιόλας.
Γιατί, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι ο Άδωνις έλεγε την αλήθεια (για όσους πιστεύουν σε θαύματα), θα έπρεπε άραγε να καταπιούμε αμάσητο ότι μας είπε ο αρχαίος, λες και τάχα οι αρχαίοι ήταν αυθεντίες και δεν κάναν ποτέ λάθη;
Αν είναι έτσι, πετάξτε τα σύγχρονα βιβλία αστρονομίας, και μάθετε ότι η γη είναι το κέντρο του κόσμου, και οι πλανήτες και τ’ αστέρια γυρίζουν γύρω-γύρω χάρη σε κάτι παράξενες ουράνιες σφαίρες, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη. Ή πάλι, ότι η γη είναι κυλινδρικού σχήματος, σύμφωνα με τον Αναξίμανδρο. Ή πάλι, αν θέλετε κάτι σε πιο ηλιοκεντρικό, ότι ο ήλιος είναι το κέντρο του σύμπαντος, σύμφωνα με τον Αρίσταρχο.

Ποιος απ’ όλους έχει δίκαιο, αφού οι αρχαίοι ήταν αυθεντίες;»
Κι όμως ο ίδιος ο Άδωνις ισχυρίζεται:



Εμείς ωστόσο, είχαμε ήδη προλάβει στο προηγούμενο άρθρο μας να απαντήσουμε:
«Και για να επανέλθουμε στον Άδωνη, μιλάει για τον Ισοκράτη λες και ο αρχαίος διέθετε όλα εκείνα τα απαραίτητα ανθρωπολογικά, αρχαιολογικά και λοιπά στοιχεία, ώστε η άποψή του να μένει αναναίρετη εις τους αιώνας των αιώνων. Ο ίδιος ο Ισοκράτης όμως δείχνει να κατανοεί στην παράγραφο 28 ότι οι απαρχές της πόλης χάνονται στο μύθο.
Διαφορετικά, να δεχτούμε σαν ιστορική αλήθεια ότι οι Αθηναίοι, εκτός από το ότι ήταν αυτόχθονες, ανακάλυψαν και τη γεωργία χάρη στη θεά Δήμητρα (εδώ θα βρίσκαμε τον Πλεύρη σύμφωνο)!»
Να λοιπόν που θα βρίσκαμε σύμφωνο και τον Άδωνη! Αφού θεωρεί την αυτοχθονία των Αθηναίων ιστορικό γεγονός, λαμβάνοντας υπόψιν την επακριβή σημασία της λέξης, να δεχτούμε ότι οι αρχαίοι Αθηναίοι φύτρωσαν από την αττική γη σα ζαρζαβατικά.


________________


Κλείνοντας, θα θέλαμε να πούμε στον κ. Άδωνη, ότι αν θέλει την επόμενη φορά να λέει πως μας απάντησε, και να το πιστεύει κι ο ίδιος, τότε:
  1. να δείξει στην εκπομπή του το βίντεο με το απόσπασμα της εκπομπής του στο BlueSky, στο οποίο του βρήκαμε τις παραχαράξεις που διέπραξε,
  2. να διαβάσει τις τεκμηριώσεις μας που αποδεικνύουν τις εν λόγω παραχαράξεις, και
  3. να απαντήσει αντρίκια επ' αυτών και όχι διαβάζοντας ότι να 'ναι, μόνο και μόνο για να φαίνεται πως έχει κάτι να λέει.
Δεν περιμένουμε φυσικά να τα κάνει αυτά, γιατί αν τολμούσε -όπως υπερήφανα λέει- θα τα είχε κάνει ήδη. Αντ' αυτού, όπως είδαμε, κατέληξε από απλός παραχαράκτης σε κατ' επανάληψιν παραχαράκτη.


Τέλος, ένα μικρό σχολιάκι και γι αυτό:



Κατά κάποιο τρόπο, όχι μόνο ο Άδωνις, αλλά η πλειοψηφία όλων του αυτού είδους των πατριδοκάπηλων ψευτοδιανοούμενων, έχουν την εντύπωση πως έχουν διοριστεί ως οι αποκλειστικοί μελετητές της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι άσχετοι.
Η υπεροψία του Άδωνη τα λέει όλα. Λες και εμείς έπρεπε να περιμένουμε τις εκπομπές του Άδωνη με τις παραχαράξεις για να ασχοληθούμε με την Αρχαία Ελλάδα.

Ε λοιπόν, κ. Γεωργιάδη, πέσατε έξω. Ασχολούμαστε εδώ και πάρα πολύ καιρό με τους αρχαίους συγγραφείς και δη πολύ πριν ξεκινήσετε εσείς τις εκπομπές σας.

Και αν θα έπρεπε να καταλογιστεί επιτυχία σε κάποιον, τότε αυτοί θα ήμασταν εμείς που καταφέραμε να κάνουμε πατριδοκάπηλους ψευτοδιανοούμενους να διαβάζουν επιτέλους τα αρχαιοελληνικά χωρία ολόκληρα στις εκπομπές τους και όχι μόνο απομονωμένες προτασούλες για να βγάζουν ότι νόημα τους καπνίσει.



__________________


*UPDATE
(11/5/09, 19:55):

Σχετικά με το δίλημμα "Άδωνις ή Άδωνης" διαβάστε το εξαίρετο άρθρο του Νίκου Σαραντάκου:




Το στόρι συνεχίζεται εδώ:

Η 2η απάντηση του Άδωνη Γεωργιάδη στο JUNGLE-Report για το θέμα του Ισοκράτη


_____________________________

Παλιά σχόλια (172)
Κοινοποιήστε το στο..
 
Υποσέλιδο
Κορυφή